به گزارش "ورزش سه"، درخشش رایس در وستهم توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی را جلب کرده بود و پیشنهادهای زیادی برای جذب او ارائه شد.

رقابت اصلی در نهایت بین منچسترسیتی و آرسنال شکل گرفت و این توپچی‌ها بودند که موفق شدند این بازیکن را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی که گذشت به خدمت بگیرند و در این رقابت برنده شوند.

این در حالی بود که توماس توخل هم علاقه بسیار زیادی به همکاری با این ستاره انگلیسی داشت و از مدیران بایرن مونیخ خواسته بود که برای جذب او تلاش کنند، اما شرایط مالی مدنظر وستهم باعث شد که دست این باشگاه از جذب او کوتاه بماند. 

1930766

هاینر در گفت‌وگو با مجله آلمانی فرانکفورتر در این باره اظهار داشت: «چه لوئیس فن خال، چه پپ گواردیولا و چه کارلو آنچلوتی، این باشگاه همیشه با مربیانش درباره بازیکنانی که باید به ترکیب این تیم اضافه شوند صحبت کرده است. در آخر همیشه سعی داریم بهترین و درست‌ترین تصمیم را برای بایرن بگیریم.
درباره دکلان رایس باید بگوییم که ما از نظر توخل در این باره اطلاع داشتیم. اما مجبور بودیم با توجه به شرایط مالی خودمان اقدام کنیم. باید اولویت‌ها را مشخص می‌کردیم. این چیزی است که در این باشگاه اهمیت زیادی داریم. ما شرایط مالی جذب این بازیکن را نداشتیم. به همین دلیل است که تمامی تصمیمات باید به سود باشگاه گرفته شود.»