به گزارش "ورزش سه"، احمدرضا عابدزاده، گلر اسبق تیم ملی ایران، در المپیک آسیایی 1990 پکن فقط یک گل دریافت کرد و همراه با تیم ملی به عنوان قهرمانی رسید، او با دریافت یک گل در طول تورنومنت رکوردار ایران در بازی‌های آسیایی است.

سیدحسین حسینی در صورت صعود به فینال و بسته نگه داشتن دروازه این فرصت را در اختیار دارد که رکورد احمدرضا عابدزاده را به نام خود تغییر دهد، عملکرد حسینی در مسابقات آسیایی هانگژو درخشان بوده است و تاکنون گلی دریافت نکرده است، حسینی در دیدار با عربستان، ویتنام، مغولستان و تایلند دروازه خود را بسته نگه داشته است.

تیم ملی در المپیک آسیایی پکن عملکرد فوق العاده‌ای داشت، آنها در تمام مسابقات دروازه را بسته نگه داشتند و تنها گل دریافتی عابدزاده در آخرین بازی مرحله گروهی مقابل کره شمالی وارد دروازه ایران شد.

1933204

ایران در المپیک آسیایی پکن مقابل مالزی، کره شمالی، ژاپن، کره جنوبی و مجدد در فینال مقابل کره شمالی به میدان رفت، تیم ملی با صدرنشینی در گروه خود به مصاف ژاپن رفت و این تیم را با تک گل صمد مرفاوی شکست داد، در مرحله بعدی ایران به مصاف کره جنوبی رفت که این بازی هم با نتیجه 1-0 در وقت‌های اضافی به سود ایران شد، گل پیروزی بخش ایران را مرحوم سیروس قایقران به ثمر رساند.

در نهایت در دیدار فینال ایران و کره شمالی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با تساوی بدون گل و به ضربات پنالتی کشیده شد، در ضربات پنالتی، درخشش فوق العاده احمدرضا عابدزاده که 2 پنالتی را گرفت باعث برد 4-1 ایران در ضربات پنالتی شد، انصاری فرد، قایقران، شاهرخ بیانی و نامجو مطلق پنالتی های تیم ملی فوتبال کشورمان را تبدیل به گل کردند و تیم ملی کشورمان با برد برابر کره شمالی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

حالا این فرصت در اختیار تیم ملی ایران و سیدحسین حسینی قرار گرفته است که بازی با هنگ کنگ، نیمه نهایی و فینال احتمالی را با کلین‌شیت به پایان برساند و ضمن قهرمانی با تیم ملی رکورد احمدرضا عابدزاده در مسابقات 1990 پکن را هم به نام خود تغییر دهد.