به گزارش "ورزش سه"، اندرسون 7 سال را در تیم ملی سوئد سپری کرده است. او در سال 2016 هدایت این تیم را برعهده گرفت و قراردادش تا یورو 2024 تمدید شد، اما او در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی فدراسیون فوتبال سوئد منتشر شد، گفت که در صورت نرسیدن به جام ملت‌های اروپا از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. این بیانیه تایید کرد که این توافق در سال 2020 با تمدید قرارداد اندرسون برای این رقابت‌ها تنظیم شده بود.

1934668

تیم ملی سوئد در مسابقات مقدماتی با 7 امتیاز کمتر از بلژیک و اتریش، جایگاه سوم گروه خود را به خود اختصاص داده است و از آنجا که تیم‌های اول و دوم هر گروه به یورو 2024 راه پیدا می‌کنند سوئد به ویژه پس از باخت 3-1 ماه گذشته مقابل اتریش، شانس کمی برای صعود خواهد داشت.
اندرسون گفت: "تنها چیزی که در ذهن من است رفتن به یورو است، اما سوالاتی در مورد آینده من پس از باخت مقابل اتریش وجود دارد و ما می‌خواستیم روشن کنیم که توافقی وجود دارد که در صورت نرسیدن به یورو از سمتم استعفا دهم. هنوز معتقدم که می‌توانیم به جام ملت‌های اروپا برسیم. ما هر کاری از دستمان بر بیاید انجام خواهیم داد تا از این فرصت استفاده کنیم و سه بازی دیگرباقی مانده است."