رییس فدراسیون ورزش های ناشنوایان در خصوص سفر کاروان ایران به برزیل صحبت کرد

سفیر برزیل در ایران هزینه صدور روادید کاروان ۱۱۰ نفره ورزشکاران ناشنوای ایران را برای شرکت در بیست چهارمین دوره بازی‌های المپیک دریافت نکرد.

به گزارش طرفداری، مهران تیشه گران رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان به ایرنا گفت:

از چند ماه پیش برای اخذ روادید رایزنی با سفارت برزیل را آغاز کردیم و سفیر و مسئولان سفارت نهایت همکاری را با ما داشتند.  

او ادامه داد:

جدای از همکاری بسیار خوب این سفارت در صدور روادید، به دستور سفیر برزیل در ایران  "لودمار گونسالوس د آگیانتو" هزینه صدور  روادید از کاروان ورزشی ایران دریافت نشد و عملا روادید کاروان اعزامی رایگان صادر شد.  

این مدیر ورزشی ادامه داد:

فدراسیون برای اعزام کاروان ۱۱۰ نفره ناشنوایان به برزیل، نیاز به اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد تومان دارد که با تمام حمایت های ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و بخش خصوصی هنوز بخشی از هزینه ها تامین نشده و در چنین شرایطی همراهی و همکاری سفارت در بخشودگی هزینه صدور روادید کمک قابل توجهی محسوب می شد.  

به گفته تیشه گران هزینه صدور هر یک از روادید ۸۰ دلار است که صدور ۱۱۰ روداید برای اعزام کاروان به برزیل بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در برداشت که از سوی سفیر این کشور به فدراسیون بخشیده شد.  

بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ناشنوایان از ۱۱ تا ۲۶ اردیبهشت در شهر کاسیاس دوسول ایالت الگرانده در جنوب برزیل برگزار می‌شود.

کاروان  ورزشی ناشنوایان ایران متشکل از ۱۱۰ نفر، شامل ۱۶ ورزشکار زن، ۵۹ ورزشکار مرد  و ۳۵ نفر همراه شامل مربی، سرپرستان و کادر پزشکی در ۵ مرحله از هفتم اردیبهشت ماه راهی برزیل خواهند شد.  

ورزشکاران ایران در ۸ رشته ورزشی شامل کشتی آزاد و فرنگی، تیراندازی، تکواندو، جودو، کاراته، دو و میدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در المپیک به مصاف حریفان خود می روند.  

کاروان ورزشی ناشنوایان در المپیک ۲۰۱۷ ترکیه با کسب ۳۱ مدال شامل ۵ طلا، ۹ نقره و ۱۷ برنز رده هفتم جدول المپیک ناشنوایان را از آن خود کرد