به گزارش "ورزش سه"، اینیاکی ویلیامز که اخیرا قید بازی برای تیم ملی اسپانیا را زد و بازی در تیم ملی غنا را انتخاب کرد در فیفا دی جاری تیمش اتلتیک بیلبائو را ترک کرده و به اردوی تیم ملی غنا پیوسته است.

اینیاکی ویلیامز در اسپانیا به دنیا آمده و بزرگ شده است ولی به دلیل اصالت غنایی پدرش می‌تواند در تیم ملی این کشور بازی کند.

1938527

ستاره اتلتیک امروز در مصاحبه‌ای به ماجراهای وینیسیوس جونیور و شکایت‌های او از نژادپرستی در اسپانیا اشاره کرد و گفت بر خلاف ستاره برزیلی رئال مادرید مردم اسپانیا را نژادپرست نمی‌داند. او در توضیح ادعایش گفت: "من معتقدم مردم اسپانیا طبقه‌پرست هستند نه نژادپرست. یعنی چه؟ یعنی اگر خیلی پول داشته باشید همه دوست‌ دارند و دیگر کسی به رنگ پوست‌تان نگاه نمی‌کند. ولی اگر دستفروش باشید و رنگ پوست‌تان تیره باشد آن وقت با نگاه‌های از بالا به پایین زیادی مواجه می‌شوید".

اینیاکی ویلیامز در ادامه توضیح داد که این صحبت‌ها را بر اساس تجربه شخصی خودش و خانواده‌اش مطرح می‌کند. او در ادامه گفت: "پدر و مادرم در غنا بودند و وقتی متوجه شدند که من قرار است به دنیا بیایم به این نتیجه رسیدند که باید مهاجرت کنند. آنها در اسپانیا روزهای خیلی خیلی سختی را سپری کردند و من بی‌واسطه می‌دانم فقیر بودن در این کشور یعنی چه".

1938525

ستاره اسپانیایی-غنایی اتلتیک در ادامه درباره وینیسیوس صحبت کرد و گفت: "در این هیچ شکی نیست که وینی نباید مورد حمله قرار بگیرد. ولی همین که حمله به او باعث شده نژادپرستی در این کشور مطرح شود اتفاق خوبی است. چون حالا جامعه می‌فهمد کسانی که مورد حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند چه تجربه وحشتناکی دارند".