ویدیوی جالبی از سرمربی موفق هلندی منتشر شده است. 

 تن هاخ در دوران حضورش در آژاکس، خود را به عنوان یک مربی خوش فکر و خوش آتیه معرفی کرده و طی سال های گذشته، اسمش در رابطه با تیم های بزرگ اروپایی هم مطرح شده است. 

طرفداری| اریک تن هاخ دو بار توانسته آژاکس را قهرمان هلند کند و در آستانه رسیدن به سومین قهرمانی هم قرار دارد. آنها همچنین با این مربی 52 ساله، تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان 19-2018 هم پیشروی کردند. آن طور که از خبرها مشخص است، تن هاخ سرمربی بعدی یونایتد خواهد بود و همان طور که چند روز پیش خبر دادیم، اتلتیک اعلام کرده بعد از رویارویی امروز آژاکس و آیندهوون در فینال جام حذفی هلند، سرمربی‌گری تن هاخ در منچستریونایتد، رسما اعلام خواهد شد. 

حالا ویدیویی قدیمی از اریک تن هاخ منتشر شده که در آن، با یوهان کرویف فقید (که در ادامه به یکی از بزرگترین تئوریسن های فوتبال دنیا بدل شد)، در مورد رویکرد یک مربی در مواجهه با بازیکنان صحبت می کند. صحبت های کوتاه تن هاخ 13 ساله، نشان از نگاه منطقی او در چنین سن پایینی به امورات فوتبالی داشته و نشانه یک مربی خوب در آینده را بروز می دهد. صحبت های کرویف بزرگ و تن هاخ نوجوان به شرح زیر است که در ادامه می توانید ویدیوی آن را تماشا کنید:

یوهان کرویف:

ولی خیلی اتفاق می افته که یه مربی فریاد بزنه، درسته؟ در مورد شما این طور نیست؟

اریک تن هاخ:

فکر می کنم باید حواستون باشه که زیاد سر جوون ها داد نزنین، چون این طوری اونا رو می شکنین، ولی در سطح بالاتر مثل تیم اول آژاکس، حتما باید بتونین در موردش واکنش نشون بدین. اون بازیکنا تقریبا هر روز هفته تمرین می کنن. اگه قرار باشه به تکرار اشتباه ادامه بدن، حتما باید باهاشون مواجه بشین. 

یوهان کرویف:

پس منظورت اینه که باید بین جوون ها و بازیکنانی که دستمزد می گیرن، تفاوت قائل شد؟

اریک تن هاخ:

آره

 

 

الان 39 سال از این مکالمه می گذرد و می توان گفت تن هاخ راهش را از همان سن کم، می شناخته است. او دوران کاری موفقی داشته و شاید بهتر از این هم در آینده انتظارش را می کشد.