به گزارش "ورزش سه"، برزیل چیزی تا رسیدن به سومین برد متوالی خود در مقدماتی جام جهانی 2026 فاصله نداشت ولی ادوارد بِلو، مهاجم 28 ساله ونزوئلایی، مانع شد. او در دقیقه 85 یک گل تاریخی با ضربه قیچی برگردان به سلسائو زد تا این تیم در زمین خود از کسب پیروزی باز ماند و به یک امتیاز قناعت کند.

1939408

برزیل با گل ژسوس پیش بود ولی بلو رویاهای سلسائو را خراب کرد. مهاجم باشگاه مازاتلان مکزیک که در 12 بازی این فصل دو گل زده، باور نمی کرد بتواند با ضربه قیچی برگردان دروازه برزیل را باز کند.

1939410

او در مورد این اتفاق تاریخی گفت: «بازی در برزیل، با ورزشگاهی پر از تماشاگر، مقابل قهرمان پنج دوره جهان و اینکه بتوانم چنین گلی به ثمر برسانم و یک امتیاز مهم برای تیمم بگیرم، رویایی بود که به حقیقت پیوست. واقعیت این است که فرزندان و نوه هایم این روز را همیشه به یاد خواهند آورد. این مثل یک رویاست».

1939409

بلو از روی نیمکت به زمین رفت و در دقیقه 85 یک گل تماشایی به ثمر رساند و امتیازی تاریخی را برای ونزوئلا کسب کرد. تیمی که تا قبل از بازی بامداد امروز تنها یک بار در مقدماتی جام جهانی با برزیل مساوی کرده بود و همیشه بازنده می شد.

بلو ادامه داد: «این یک تساوی مهم بود و نشان داد تیم اعتماد به نفس لازم را دارد. همین یک امتیاز می تواند کمک کند شانس بیشتری برای رسیدن به جام جهانی داشته باشیم. ثابت کردیم که این تیم آماده مبارزه برای صعود به مرحله نهایی جام جهانی 2026 است.»

ونزوئلا در بازی بعدی میزبان شیلی است که پنجشنبه با نتیجه 2-0 پرو را شکست داد.