به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش معمولا توجه خاصی به جزییات در تیمش دارد و از هر اتفاقی که منافع تیم و شاگردانش را به خطر بیندازد به سادگی نمی‌گذرد. خصوصا اینکه فردی از تیم رقیب به هر نحوی به دنبال آسیب زدن به تیم تحت هدایتش را داشته باشد. سابقه این اتفاق در دوران سرمربیگری‌اش در فوتبال ایران با تغییرات عجیب شماره پیراهن بازیکنان برابر حریفان تدارکاتی برای ناشناخته ماندن آنها، کشیدن فنس توری و گونی پلاستیکی به دور اطراف کمپ تمرینی تیم ملی و مواردی از این دست بارها دیده شده بود. 

 

مرد پرتغالی که اکنون تیمش امروز در مرحله یک چهارم باید برابر مراکش قرار گیرد و در صورت برتری در این جدال مصاف با کامرون برای صعود به فینال پیش روی آنها قرار خواهد داشت، در تمرین آماده سازی پیش از این جدال یک اتفاق ویژه را پشت سر گذاشت. نشریه کورا در گزارشی جالب در این زمینه اینطور ماجرای دستگیری جاسوس در اردوی تیم ملی مصر توسط کارلوس کی روش و تیم حفاظتی را شرح داده است:

 

تیم ملی مصر روز گذشته (شنبه) شاهد حضور یکی از هواداران کامرونی در سکوها بود تا نمایش تمرینی شاگردان کارلوس کی‌روش را پیش از جدال مرحله یک چهارم جام ملت‌های آفریقا به تماشا بنشیند. کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی مصر از حضور این هوادار کامرونی در سکوها غافلگیر شد و به دلیل ترس از جاسوسی در تمرین فراعنه و بالا رفتن ضریب رازداری در تیمش، از مسوولان تیم خواست تا وی را از روی سکوها اخراج کنند. 

 

خبر دیگر در خصوص تیم ملی مصر و کارلوس‌روش مربوط به دلیل عدم حضور سرمربی این تیم در نشست خبری است؛ مسوولان برگزاری مسابقات جام ملت‌ها عدم حضور کارلوس کی روش و امرو السلیا بازیکن این تیم در نشست خبری را مربوط به شدت ترافیک دانستند تا آنها موفق نشوند برای این موضوع به محل کنفرانس در استادیوم احمدو آهیدجو برسند.