به گزارش "ورزش سه"، فابیو پیم، همبازی کریستیانو رونالدو در دوران نوجوانی، تنها بازیکنی است که رونالدو به بهتر بودن او از خودش اعتراف کرده است.

استعداد درخشان پیم به نظر می‌رسید که او را تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان جهان کند و از کریستیانو رونالدو، هم‌تیمی اعجوبه‌اش در آکادمی اسپورتینگ که سه سال از او بزرگتر بود پیشی بگیرد.

درخشش پیم در حدی بود که وقتی رونالدو در سال ۲۰۰۳ با منچستر یونایتد قرارداد امضا کرد، گفت:«اگر فکر می‌کنی من خوب هستم، صبر کن تا فابیو پیم را ببینی.»

اما پیم چقدر خوب بود؟ و آیا او واقعا بهتر از رونالدو بود؟ پیم در صحبت با نشریه سان گفت:«من واقعاً خاص بودم. من باید متواضع باشم اما این حقیقت است.

1941593

متأسفانه در آن زمان اینستاگرام یا فیس‌بوک وجود نداشت، هیچ چیز مانند امروز ضبط نمی‌شد، اما من صادقانه معتقدم که تا به امروز هیچکس دیگری مانند من با همان کیفیتی که من داشتم وجود نداشته است. کریستیانو با تمام تلاش و سختکوشی خود به سطحی رسید که لیاقتش را داشت. اما زمانی که من بازی می‌کردم، اگر همین تلاش و تعهد را داشتم، بهتر از او می‌شدم. اگر در مورد تکنیک صحبت کنم، بهتر بودم. من یک رونالدینیوی کوچک بودم. اما همانطور که می‌بینیم، این تکنیک نیست که ما را به سمت جلو هدایت می‌کند. من معتقدم کریستیانو باید یکی از توپ طلاهایش را به من بدهد!»

1941590

پیم در پاسخ به این سوال که آیا از نظر فنی بهترین بازیکن جهان می‌شد و توپ طلا را می‌برد، پاسخ داد:«بله، بدون شک.»

پیم به اسپورتینگ پیوست و سپس به صورت قرضی در سال ۲۰۰۸ به چلسی رفت.

پیم اعتراف می‌کند که غرق پول و شهرت شده بود و همه آنها را در مهمانی‌ها و برای خوشگذرانی خودش خرج می‌کرد. او در سن ۲۲ سالگی در رئال ماساما، تیم پرتغالی بود و به گفته خودش آنجا بود که از لحاظ روحی بازنشسته شد. او سپس دوران ورزشی خود را در چین، آنگولا، مالت، لیتوانی، مالت، قطر و برزیل ادامه داد.

1941589

«از آنجایی که پول زیادی به دست می‌آوردم، به این توهم دست یافتم که به تلاش کردن نیازی ندارم. غیرممکن است که فردی با آن ذهنیت من پیشرفت کند‌. من از برخی از انتخاب‌هایم پشیمان هستم. استعداد وجود داشت اما در ذهن من نبود. سرم در مهمانی‌ها بود، همه جا به غیر از فوتبال.»

وقتی در سال ۲۰۱۹، پیم به دلیل داشتن ۵ گرم کوکائین دستگیر و زندانی شد، زندگی او به بدترین وضعیتش رسید.

1941592

پیم درباره آن دوران گفت:«زندانی که در آن بودم در کنار زمین تمرینی است که تیم ملی پرتغال در آن تمرین می‌کند. فرصتی بود تا بتوانم هر روز تمرین آنها را برای مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰ تماشا کنم. کریستیانو هم آنجا بود. می‌توانستم تمریناتش را ببینم.
زندان برای من و خانواده‌ام واقعا سخت بود. اما برای من خوب بود. من آموختم راهی که آسان‌تر لزوما راه درستی نیست. زندگی خوب با تلاش و ذهنیت عالی به دست می‌آید.»

1941591