به گزارش "ورزش سه"، لیورپول امروز با دو گل محمد صلاح فاتح دربی مرسی ساید شد و توانست موقتا صدرنشین لیگ برتر شود. صلاح در دقیقه 74 از روی نقطه پنالتی گل اول را زد و در دقیقه 97 نیز دبل خودش را کامل کرد.

1942702

ویرژیل فن دایک، کاپیتان لیورپول، در پایان بازی گفت: «به نظر من کار سخت، مبارزه با سبک بازی خاص اورتون بود ولی ماموریت انجام شد. با توپ‌های بلند و روی ضربات ایستگاهی، آنها سعی کردند با ما مقابله کنند، اما ما برای آن بسیار آماده بودیم. هدف این بود که صبور بمانیم و توپ‌ها را سریع منتقل کنیم. آنها در نیمه دوم تغییراتی را انجام دادند و با پنج نفر در عقب بازی کردند و ما می‌دانستیم باید صبورتر باشیم.»

فن دایک ادامه داد: «رویارویی با تیم‌هایی که 10 نفره بازی می‌کنند، سخت است. ما نیز در همین فصل 10 نفره شده‌ایم و خیلی خوب هم بازی کردیم. طرز فکر ما این بود که آنها هنوز با یازده نفر بازی می‌کردند. وقتی حریف 10 نفره می‌شود، باید خودتان را از نظر ذهنی آماده کنید و اگر فکر کنید کار حریف تمام است، اشتباه کرده‌اید.»

1942703

فن دایک در مورد سرعت تیمی لیورپول گفت: «ما چندین فصل است که این کار را انجام می‌دهیم. سرعت یک نقطه قوت بزرگ برای ما محسوب می‌شود و این به خصوص روی گل دوم مشهود بود. این چیزی است که ما از آن لذت می‌بریم و باید ادامه دهیم.»