به گزارش "ورزش سه"، آریگو ساکی با توجه به تجربه خود و سال ها هدایت میلان و تیم ملی ایتالیا، از بهترین کارشناسانی است که می تواند در مورد میلان و اتفاقات سری آ حرف بزند. در فصلی هیجان انگیز و در آستانه جدال دو تیم قدرتمند میلان و یوونتوس، مربی سابق روسونری در مورد دوئل امشب در سن سیرو صحبت کرد.

1943165

ساکی که در فصل 99-1998 مربی اتلتیکو مادرید نیز بود، علیه یکی از مهم ترین بازیکنان تیم میلان، رافا لیائو، حرف زد: «لیائو با من روی نیمکت نشست و یک دقیقه هم بازی نمی کرد. در فوتبال شما با یازده نفر بازی می کنید. همه باید بدوند و در زمین پست مشخصی داشته باشند. من قبل از جذب بازیکن به شخصیت او توجه می کردم و اگر بازیکنی هر اندازه بزرگ، خصوصیات مدنظرم را نداشت، به میلان نمی آمد.»

لیائو تا به اینجای فصل سه گل زده و چهار پاس گل به ثبت رسانده است. آمار ژیرو و پولیشیچ بهتر از او است.

1943166

ساکی به همین‌جا بسنده نکرد و بازی تیم استفانو پیولی را تحلیل کرد، باشگاهی که او به خوبی آن را می‌شناسد: «وقتی میلان توپ را در اختیار دارد، باید تا حد امکان پاس‌های کمتری بدهد تا خودش را خیلی خسته نکند. پیولی از تاکتیک های گذشته خود فاصله گرفته و حالا از نظر من او یک وظیفه دارد؛ بازیکنان را گیج نکند.»

خریدهای تابستانی میلان: «من واقعا رایندرز را دوست دارم و او بسیار خوب است. او بازیکنی کامل است. بازی را خوب و درست درک می کند و زیاد می دود. میلان امسال بازیکنان خوبی دارد. لوفتوس چیک و پولیشیچ نیز قدرتمند و باهوش هستند.»