آرمان گهر سیرجان با قاسم شهبا نتایج خوبی گرفته و فعلا تیم سوم جدول است اما این تیم شانسی برای رسیدن به لیگ برتر ندارد...

صدر جدول در لیگ آزادگان واقعا جذاب است و هیجان آن کمتر از لیگ برتر نیست.

به گزارش طرفداری، در فصل جذابی که استقلال، پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول لیگ برتر می جنگند، قطعا لیگ آزادگان از لحاظ جذابیت حریف لیگ برتر نمی شود اما هیجان و ابهام آن کمتر از کورس حرفه ای ها نیست.

صد البته ملوان بندر انزلی با کسب ۵۶ امتیاز تا حدودی خرج خود را از بقیه جدا کرده و مردم بندر انزلی آماده اند صعود به لیگ برتر را جشن بگیرند اما وضعیت سه تیم دیگری که برای صعود می جنگند، پیچیده است و این پیچیدگی هیجان را بیشتر می کند!

مس کرمان که امشب در نیمه نهایی جام حذفی مقابل نساجی بازی می کند، با ۵۱ امتیاز تیم دوم جدول است و بعد از ملوانان که صدرنشین هستند، بالاترین شانس صعود را دارد ولی از آن جایی که مس رفسنجان در لیگ برتر فعالیت می کند، معلوم نیست صنایع مس تا چه حد مشتاق داشتن همزمان دو تیم در لیگ برتر باشد؟ آیا مس رفسنجان با آمدن مس کرمان از زیر پوشش صد در صدی صنایع مس بیرون می آید؟ یا هر دو باشگاه کنار هم در لیگ برتر فعالیت می کنند؟ رفسنجانی ها می گویند برای صنایع مس، تیم کرمانی از تیم رفسنجانی مهم تر است و شاید به همین دلیل رفسنجانی ها در زمزمه های خصوصی شان ترجیح می دهند دو مس همزمان در لیگ برتر نباشند. صرف نظر از موضوع مالکیت مشترک و خاستگاه یکسان دو تیم که خیلی‌ها معتقدند مانع حضور همزمان دو مس و همین طور حضور همزمان گل گهر سیرجان و آرمان گهر سیرجان در لیگ برتر می شود، همین که توجه ها به دو باشگاه نصف می شود، زمزمه نارضایتی را بلند می کند.

مشابه همین زمزمه ها و اما و اگر ها پرای آرمان گهر سیرجان هم وجود دارد. سیرجان با گل گهر در لیگ برتر حاضر است و ظرفیت این که همزمان دو تیم در لیگ برتر داشته باشد را ندارد. آرمان گهر سیرجان فعلا با ۴۳ امتیاز تیم سوم جدول است و در ظاهر برای صعود تلاش می کند اما در باطن، این تیم حتی اگر در هفته های پایانی فاصله ۸ امتیازی اش با مس کرمان را جبران و با سبقت گرفتن از هم استانی خود، به جای مس به لیگ برتر هم صعود کند که احتمالش کم است، باز هم در لیگ برتر حاضر نخواهد شد و احتمالاً امتیازش به مس کرمان واگذار می شود چرا که سیرجان ظرفیت دو باشگاه در لیگ برتر زا ندارد و در این شهر، حق تقدم با گل گهر است. در واقع الان آرمان گهر سیرجان حکم زاپاس مس کرمان را دارد تا اگر مس در کورس صعود کم آورد، آرمان گهر به جای مس برای استان کرمان سهمیه بگیرد. 

روی پله چهارم خیبر خرم آباد قرار دارد که با ۴۲ امتیاز سه تیم بالای جدول را تعقیب می کند و منتظر لغزش آنهاست. روی کاغذ شانس خیبر خرم آباد برای صعود به لیگ برتر اندک است اما این تیم با هر سه تیم بالاتر از خود بازی دارد و می تواند با پیروزی در بازی‌های فینال گونه به انتظار لغزش رقبا بماند تا لرستان هم در لیگ برتر صاحب سهمیه شود.

هر چه هست و نیست وضعیت مس کرمان و رفسنجان و همچنین شرایط آرمان گهر سیرجان و گل گهر سیرجان صدر جدول لیگ آزادگان را پیچیده کرده است.

جالب اینجاست که این هفته هم آرمان گهر سیرجان و خیبر خرم آباد که تیم های سوم و چهارم جدول هستند با هم بازی دارند و هم ملوان و مس که اول و دوم هستند روبروی هم قرار می گیرند.