به گزارش "ورزش سه"، استقلال شب گذشته در حالی موفق شد با یک گل از سد آلومینیوم عبور کند که هر دو تیم به شدت نسبت به تصمیمات داوری معترض بودند. آبی ها اعتقاد داشتند در دقایق ابتدایی بازی یک خطای پنالتی به روی مهرداد محمدی اعلام نشده و اخراج مرادمند نیز سخت گیرانه بوده است.

در سمت مقابل تیم آلومینیوم مدعی است که کرنر منجر به تک گل بازی بحث برانگیز بوده و داور باید ضربه دروازه اعلام می کرده است ضمن اینکه این تیم در دقیقه 90+8 باید به دلیل خطای سیدحسین حسینی به روی رضا جبیره، صاحب یک ضربه پنالتی می شد.

شب گذشته نیز تعدادی از کارشناسان داوری نظرات خود را درخصوص صحنه های مسابقه ارائه کردند که در هر چهار آیتم مورد نظر یعنی پنالتی احتمالی به روی محمدی و جبیره، کرنر منجر به گل و اخراج مرادمند، اختلاف نظراتی وجود داشت.

1946000

در این میان، تعدادی از کارشناسان در ویدیوی اولیه ای که در اختیارشان قرار گرفته بود، اعلام کردند که پیش از تک گل بازی، توپ با برخورد به پای کوین یامگا به بیرون رفته و داور بجای کرنر باید یک ضربه دروازه به سود آلومینیوم اعلام می کرد.

اما ساعتی بعد و پس از آنکه ویدیو زوم شده و تصویر آهسته این صحنه در اختیار کارشناسان داوری قرار گرفت، آنها در گفتگو با ورزش سه نظر خود را تغییر داده و تصمیم داور بازی را تأیید کردند.

باشگاه استقلال نیز در این خصوص اطلاعیه ای را صادر کرده و از کارشناسان داوری خواسته است تا در ارائه نظرات خود، دقت بیشتری به خرج بدهند.

در متن اطلاعیه آبی ها آمده است:

علاوه بر صحنه سرنگون شدن مهرداد محمدی در محوطه جریمه که داور در تصمیمی عجیب اعلام پنالتی نکرد و چند کارشناس داوری در برنامه های تلویزیونی و چند سایت و خبرگزاری، عقیده داشتند برخورد اصلا پنالتی نبوده است، همین کارشناسان عقیده داشتند در این صحنه، نباید کرنری برای استقلال گرفته می شد! در این ویدیوی کاملا واضح، مشخص است که کرنر استقلال که منجر به گل آرمان رمضانی مقابل آلومینیوم اراک شد، به درستی گرفته شده است.

از کارشناسان داوری که در گفت وگوهایشان بدون بررسی دقیق صحنه اظهارنظر کردند و اعلام کردند این توپ به پای کوین یامگا بازیکن استقلال برخورد کرده و به اوت رفته، انتظار می‌‌رود قبل از اظهار نظر قاطعانه درباره یک صحنه، دقت بیشتری به خرج دهند.