به گزارش "ورزش سه"، پیش از بازی هفته دهم لیگ یک بین تیم‌های المپیک مارسی و لیون، اتوبوس تیم لیون در حال ورود به ورزشگاه مورد حمله هواداران تیم مارسی قرار گرفت که آسیب دیدگی اعضای تیم لیون را در پی داشت. فابیو گروسو، سرمربی ایتالیایی پس از پرتاب سنگ توسط هواداران المپیک مارسی به سمت اتوبوس تیم لیون و شکستن شیشه‌ها، بیشترین آسیب را دید و از ناحیه سر دچار خونریزی و به بیمارستان منتقل شد. 

1947127

با توجه  به اتفاقات این قبل از این دیدار، بازی این دو تیم با تصمیم اتحادیه لیگ یک فرانسه موقتا به تعویق افتاد. این اولین بار نیست که مسابقه بین این دو تیم لغو می‌شود. در 21 نوامبر 2021، در دسین، پس از پرتاب یک بطری به سمت دیمیتری پایه، بازی به تعویق افتاد، المپیک لیون با حذف یک امتیاز در لیگ جریمه شد و بازی دوباره پشت درهای بسته و بدون تماشاگر برگزار شد که در آن بازی لیون 2-1 پیروز شد.

1947128

همچنین تنش های دیگری هم در لیگ یک فرانسه در فصل اخیر وجود داشته است و در هفته‌های قبل بازی هم بازی مون پلیه و کلرمون  به میزبانی مون پلیه به دلیل پرتاب شیء به سوی دروازه‌بان کلرمون توسط هواداران میزبان متوقف شد و تصمیم فدراسیون فرانسه برگزاری مجدد بازی و جریمه تیم مون پلیه بود. به نظر می‌رسد فدراسیون برای جلوگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی دست به اقدامات و جریمه‌های سختگیرانه بزند.