به گزارش "ورزش سه"، اریک تن‌هاخ در منچستریونایتد مشکلات بزرگی دارد. شکست دردناک دیروز در دربی وضعیت متزلزل او را تشدید کرد. 

اگرچه ضعف در استحکام دفاعی و توانایی ایجاد بازی در میانه زمین بار دیگر در یونایتد نمایان بود، در جریان دیدار برابر شاگردان پپ گواردیولا بار دیگر غیبت آنچه را که شیاطین سرخ برای پیروزی در یک مسابقه لازم داشتند، هویدا بود: گل.

1946990

پنجمین شکست فصل لیگ که شاگردان اریک تن هاخ را تنها با 15 امتیاز در رده هشتم قرار داد، سومین بازی و در واقع دومین بازی خانگی بود که شیاطین سرخ بدون گل ماندند. اگرچه یونایتد در هر پنجره نقل و انتقالات میلیون‌ها یورو برای تقویت خط تهاجمی سرمایه‌گذاری کرده، اما در فصل جاری هم تیم ضعف گلزنی دارد.

از این رو، با توجه به ضعف گلزنی آشکار شیاطین سرخ، بسیاری به یاد رونالدو افتاده اند. کسی که دو فصل پیش بهترین گلزن یونایتد بود و فصل گذشته با بی مهری تن هاخ از تیم جدا شد. 

1796199

منچستریونایتد در خانه توسط منچسترسیتی تحقیر شد و بد نیست که یادآوری کنیم اریک تن هاخ چطور کریستیانو رونالدو را از باشگاه بیرون کرد و گفت که خوابش با این موضوع خراب نمی شود. خود کریستیانو رونالدو از آن زمان تاکنون 43 گل برای تیم های باشگاهی و ملی به ثمر رسانده است. پیرس مورگان روزنامه نگار جنجالی در توییت خود به این شکل طعنه زد.

پس از انجام 10 بازی این دوره از رقابت های لیگ برتر، تنها مارکوس راشفورد به عنوان مهاجم موفق به گلزنی شده است. مهاجم انگلیسی و بازیکن جوان شیاطین سرخ فصل قبل 30 گل زد اما امسال در ورزشگاه امارات به آرسنال گل زده (3-1) که تنها گل او بوده است. مشکل اریک تن هاخ و منچستریونایتد این است که با توجه به افت رشفورد، کسی نیست که قدمی به جلو برداشته باشد.

1903499

با وجود اینکه راسموس هویلوند در سه بازی لیگ قهرمانان اروپا سه گل به ثمر رسانده، اما مهاجم جوان دانمارکی که یونایند در تابستان امسال برای او 75 میلیون یورو پرداخت کرد، هنوز در لیگ برتر گل نزده است. بازیکن سابق آتالانتا دوباره مقابل منچسترسیتی تعویض شد و سوت های اعتراضی سکوهای اولدترافورد را فرا گرفت. در انگلیس هم اکنون کسانی هستند که با نام مستعار "007" راسموس هویلوند به دلیل صفر گل زده و صفر پاس گل او در هفت بازی لیگ برتر یاد می کنند.

1935312

مبلغ قابل توجهی که در مورد آنتونی، مارسیال یا جیدون سانچو هزینه شده نیز جواب نداده است. مهاجم فرانسوی که در زمان خودش خرید او 60 میلیون یورو هزینه داشت، حداقل در جام اتحادیه گلزنی کرده ولی وینگرهای برزیلی و انگلیسی هنوز گل نزده اند. سانچو عملا از تیم به دلیل حواشی اش کنار گذاشته شده است. دو بازیکنی که منچستریونایتد برای آنها 95 و 85 میلیون یورو پرداخت کرد.

در مجموع، و همچنین با احتساب هزینه جذب الخاندرو گارناچو و فاکوندو پلیستری (8.5 میلیون یورو)، سرمایه‌گذاری بیش از 320 میلیون یورو در مهاجمان، یک گل تاکنون در لیگ برتر داشته است.  

تنها تعداد گل‌های ارلینگ هالند به تنهایی با تعداد کل گل های تیم اریک تن هاخ برابری می کند. مهاجم نروژی در 10 بازی لیگ 11 گل زده است.