به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امیدوار بود که رئال مادرید نتواند نتیجه خوبی برابر سویا کسب کند و در عوض آنها در دیدار خانگی خود برابر کادیز به پیروزی دست پیدا کنند تا فاصله در صدر جدول کاهش پیدا کند و شاگردان ژاوی حتی به کسب عنوان قهرمانی نیز امیدوار شوند.

با این وجود نه‌تنها رئال مادرید موفق شد یک بازگشت فوق العاده را مقابل سویا رقم بزند و برابر این تیم سخت‌کوش به پیروزی برسد که در سمت مقابل بارسلونا نیز در کمال تعجب در نوکمپ کار را به کادیز واگذار کرد تا رویای قهرمانی برای این تیم عملاً منتفی شود.

حالا حتی کسب رتبه دومی نیز برای بارسلونا به خطر افتاده است. اگرچه بارسا در حال حاضر با یک بازی کمتر و هم امتیاز با سویا در رده دوم قرار گرفته اما لغزش در بازی‌های آینده می‌تواند کسب رتبه دومی این تیم را هم تهدید کند. 

همچنین بارسا از رسیدن به فینال رقابت‌های جام حذفی یا همان کوپا دل‌ری نیز باز ماند و تنها درصورت دومی در لالیگا می‌تواند در سوپرجام اسپانیا حضور پیدا کند؛ رقابتی که به شکل چهارجانبه در کشور عربستان برگزار می‌شود.‌

در همین راستا اکنون آاس گزارشی منتشر کرده و مدعی شده که دوم نشدن بارسلونا برای فدراسیون فوتبال اسپانیا و رئیس آن یعنی روبیالس گران تمام خواهد شد. بدین معنا که در صورت عدم حضور بارسا در سوپرجام، فدراسیون فوتبال اسپانیا باید پنج میلیون یورو به عربستان بپردازد. همچنین این اتفاق حقوق روبیالس را نیز کاهش خواهد داد.