به گزارش "ورزش سه"، ژوائو کانسلو می‌دانست که او همان بازیکنی است که ژاوی می‌خواهد و دقایقی تضمین‌شده در بارسا خواهد داشت، اما مطمئناً او تصور نمی‌کرد که چنین شروعی داشته باشد. 

1945446

مدافع راست پرتغالی بازیکن ثابت بارسلونا شده و تنها بازیکنی است که از زمان ورودش به ترکیب اصلی، دیگر آن را از دست نداده است. 

او 11 بازی متوالی در ترکیب بوده و 10 بازی را به عنوان شروع کننده برای بارسا به میدان رفته است. به اینها باید چهار بازی ملی او با پرتغال را هم اضافه کنیم. هیچ بازیکن بارسلونا شرایط مشابه او را ندارد و ژاوی هرناندز هم او را خسته نمی‌بیند.

سرمربی بارسا دیروز در مورد خستگی احتمالی بازیکن پرتغالی گفت: «شرایط کانسلو خوب است. او بازیکنی بسیار قدرتمند هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی است. هیچ مشکلی وجود ندارد و من او را خسته نمی‌بینم.»

1945444

کانسلو به محض ورودش به بارسا در ماه سپتامبر اهمیت خودش را نشان داد. بازیکن سابق والنسیا و سیتی هشت بازی لالیگا و سه بازی در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است (او در اولین بازی خود برای بارسا مقابل اوساسونا یار تعویضی بود). با احتساب چهار بازی برای پرتغال، کانسلو 15 بازی متوالی به میدان رفته است.

او به دفاع راست بارسا استحکام داده، اما علاوه بر این، ژاوی از او در پست‌های دیگر نیز استفاده کرده است. برای مثال او در مقابل رئال مادرید به عنوان وینگر بازی کرد.

البته ژاوی می‌داند که به زودی باید به کانسلو استراحت دهد. سرخی روبرتو مصدوم است و بنابراین، رونالد آرائوخو و ژول کنده محتمل‌ترین گزینه‌ها برای پوشش دفاع راست هستند، به خصوص ملی پوش اروگوئه‌ای که سابقه بازی در دفاع راست را دارد.