به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت ها در این فصل امان ژاوی را بریده‌اند. او در یک مقطع حتی 6 بازیکن مهم و تاثیرگذارش را در اختیار نداشت و همین نیز به نوعی باعث شده تا مربی بارسا در هشت بازی اخیر، از تمام تعویضی هایش استفاده نکند.

هر تیم می تواند تا پنج تعویضی داشته باشد ولی نگاهی به بازی های اخیر بارسا نشان می‌دهد که ژاوی معمولا چهار بازیکن خود را تعویض کرده است.

1950280

از بازی برابر مایورکا تا بازی اخیر برابر سوسیداد ژاوی با معضل کمبود بازیکن مواجه بوده و در تیمی که فهرستش تنها 21 بازیکن دارد، او اغلب مجبور شده از تیم دوم کمک بگیرد. فرانکی دی‌یونگ، سرخی روبرتو، روبرت لواندوفسکی، رافینیا، پدری و ژول کنده در هفته های اخیر با مصدومیت روبرو بودند و در مقطعی فرمین و گاوی یک جلسه و رافینیا نیز دو جلسه محروم بودند.

1948976

در بازی شنبه شب برابر سوسیداد او چهار بازیکن را تعویض کرد و در عوض رومئو، کاسادو و مارکوس آلونسو روی نیمکت ماندند.

ژاوی در پنج بازی از هفت بازی نخست رسمی فصل بارسا از هر پنج تعویض خود استفاده کرده بود (برابر کادیز، اوساسونا، بتیس، آنتورپ و سلتا) اما در هشت بازی متوالی اخیر برابر مایورکا (4 تعویض)، سویا (3)، پورتو (4)، گرانادا (3)، بیلبائو (4)، شاختار (4)، رئال مادرید (4) و سوسیداد (4) ترجیح داده از پنج تعویض استفاده نکند.