به گزارش ورزش سه لواندوفسکی چه در بارسلونا و چه قبل از آن با بایرن مونیخ، در 12 مسابقه ابتدایی فصل آمار به مراتب بهتری در گلزنی داشت. ملی پوش لهستانی در 12 بازی اول خود در این فصل در تمامی مسابقات به زدن 6 گل و دادن 4 پاس گل کفایت کرده است.

روزنامه کاتالونیایی "موندو دپورتیوو" نوشته که شروع این فصل لواندوفسکی بدترین شروع او در 9 سال اخیر بوده است، به ویژه از اولین فصل حضورش در تیم سابقش، بایرن مونیخ. در فصل 2015-2014 لواندوفسکی پس از 12 بازی ابتدایی به زدن 4 گل و دادن 2 پاس گل بسنده کرد اما پس از آن به یکی از مهم‌ترین گلزنان تاریخ لیگ آلمان و غول باواریایی تبدیل شد.

از آخرین گلش چقدر گذشته؟
نکته اینجاست که آخرین گل لواندوفسکی برای بارسلونا به 23 سپتامبر یعنی حدود یک ماه و نیم پیش برمی‌گردد. روزی که لوا یک گل مقابل سلتاویگو به ثمر رساند که منجر به پیروزی 3-2 بارسلونا در ورزشگاه المپیک لوئیس کامپانیس در هفته ششم لالیگا شد.

1950471

پس از آن، لواندوفسکی در مقابل مایورکا (32 دقیقه)، مقابل سویا در یک مسابقه کامل، 29 دقیقه در ال کلاسیکو مقابل رئال مادرید و سپس 57 دقیقه در جریان پیروزی 1-0 مقابل رئال سوسیداد در زمین حضور داشته که ناموفق بوده است.
در سطح لیگ قهرمانان اروپا نیز لواندوفسکی 34 دقیقه مقابل پورتو در دور دوم مرحله گروهی حضور داشت و یک گل نیز به ثمر رساند. ستاره بارسلونا 3 بازی با تیم کاتالان را به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ پا از دست داده؛ بازی با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا و دیدارهای تیمش مقابل گرانادا و اتلتیک بیلبائو در لالیگا.

1950472

لواندوفسکی از ابتدای فصل جاری از مشکل گلزنی رنج می‌برد و گواه آن اینکه او در آغاز فصل گذشته خود با بارسلونا، موفق شد در 12 بازی اول، 12 گل به ثمر برساند، یعنی یک گل در هر بازی.
این بازیکن لهستانی فصل گذشته فوتبال خود را با بارسا با هت تریک مقابل ویکتوریا پلژن جمهوری چک در لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرد و علاوه بر آن  دو پاس گل نیز در همان دور داده بود. لواندوفسکی فصل گذشته را با کسب عنوان بهترین گلزن لیگ اسپانیا با 23 گل تمام کرد و با کسب عنوان پیچیچی بالاتر از کریم بنزما پس از 4 سال غیبت بارسلونا را به عنوان قهرمانی لالیگا رساند.

1945374

دلایل افت لواندوفسکی در بارسلونا چیست؟
برای تحلیل دلایل افت لواندوفسکی با بارسلونا در این فصل، عوامل زیادی وجود دارد که بدون شک سن بالای او (35 سال) و مصدومیت‌های مکررش را می‌توان ذکر کرد؛ اتفاقی که باعث شد تا 3 بازی تیمش را از دست بدهد.

اما جدا از این دلایل، موارد دیگری نیز وجود دارد و ممکن است این افت به جستجوی بارسلونا برای یافتن بازیکن جایگزین مربوط باشد .مسئله‌ای که طبق گزارش‌ مطبوعات کاتالونیایی ممکن است بر روی این بازیکن تأثیر منفی بگذارد.

لواندوفسکی یک سال و نیم قبل قبل از جدایی از بایرن مونیخ با مدیریت این باشگاه وارد درگیری شد زیرا بایرن می‌خواست ارلینگ هالند نروژی از بوروسیا دورتموند را به خدمت بگیرد تا اینکه بعداً این بازیکن به منچسترسیتی نقل مکان کرد.

1950473

گزارش‌های دریافتی از اسپانیا حاکی از آن است که بارسا در نظر دارد یک بازیکن جایگزین برای مهاجمی که نامش برای حضور در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی مطرح شده به خدمت بگیرد. بارسا یک فهرست اولیه 12 نفره برای جانشین لواندوفسکی فراهم کرده که نام‌هایی چون ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای، مهاجم ناپولی، آنتونی مارسیال فرانسوی منچستر و ... در آن دیده می‌شوند.

بار مالی سنگین روی دوش بارسلونا
در چنین شرایطی روزنامه اسپانیایی "El Confidential" فاش کرد که لواندوفسکی یکی از دلایل شکست هفته گذشته بارسلونا مقابل رئال مادرید با نتیجه 1-2 در ال کلاسیکو بوده چرا که وقتی به میدان رفت حتی یک شوت به چارچوب دروازه نزد و فقط چهار پاس داد.

این روزنامه لواندوفسکی را در جزیره‌ای جدا از سایر بازیکنان توصیف کرده و نوشته هیچ خطری او را تهدید نمی‌کند اما شواهد و قرائن نشان دهنده کاهش کیفیت او از زمان بازگشتش از قطر پس از شرکت در جام جهانی 2022 قطر بوده است.
بولت پرسپولیساین روزنامه اشاره می‌کند بارسلونا احساس می‌کند که بازیکن لهستانی تبدیل به یک بار اقتصادی روی دوش باشگاه شده است، زیرا او در این فصل 26 میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند که در فصل آینده به 32 میلیون افزایش می‌یابد و دوباره در فصل آینده (2026-2025) که قراردادش به پایان می‌رسد به 26 میلیون کاهش می‌یابد. 

1940487

از این رو، همین دستمزد بالایی که مهاجم لهستانی دریافت می‌کند، در مقابل خواسته‌ها و انتظاراتی که از این مهاجم وجود دارد فشار زیادی از طرف هواداران و مدیریت باشگاه به او وارد می‌کند.

بولت استقلالگفته می‌شود پیشنهادهایی از سوی لیگ عربستان برای به خدمت گرفتن او مطرح شده که شاید راه حل ایده آلی برای حل این معضل مالی برای بارسلونا و معضل فنی برای لواندوفسکی باشد، به گونه‌ای که برای همه طرف‌ها راضی کننده باشد. شواهد نشان می‌دهد که بارسلونا شروع به حل این معضل کرده و از هم اکنون به دنبال جایگزین برای اوست کما اینکه به احتمال فراوان از ژانویه پیش رو ویتور روکه برزیلی به خط حمله بارسا اضافه خواهد شد و می‌تواند با لواندوفسکی رقابت کند.