به گزارش "ورزش سه"، فرم فوق العاده این فصل بایر لورکوزن بعد از 16 بازی بدون شکست، 15 برد و یازده پیروزی متوالی برکسی پوشیده نیست. اما روز یکشنبه در بازی مقابل یونیون برلین، ژابی آلونسو و تیمش می‌توانند یک رکورد واقعا تاریخی را بشکنند در صورت پیروزی، بایر لورکوزن تحت هدایت ژابی می‌تواند با رکورد بایرن مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا در فصل 2015/2016 برابری کند: 31. امتیاز از یازده بازی اول بوندسلیگا.

این یک رکورد ویژه برای ژابی آلونسو خواهد بود: او هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن به این موفقیت دست یافته است. او در آن فصل بخشی از تیم بایرن بود که شروعی رویایی داشت که تقریبا یک سوم کامل از فصل را پیروز شد. با این حال، این سرمربی 41 ساله تنها به یک دلیل به این آمار علاقه‌مند است. ستاره اسپانیایی روز جمعه گفت: "رکورد مهم‌ترین چیز نیست. مهم‌ترین چیز کسب برد بعدی است - و 31 امتیاز از 33 امتیاز باورنکردنی خواهد بود.

داخل تیم از رکورد حرف نمی‌زنیم. این آمارها به شما کمک نمی‌کنند که در بازی بعدی پیروز شوید، اما می‌تواند تمرکز را از آنچه مهم است دور کند. خوب است که تا به اینجا اینقدر خوب کار کرده‌ایم، اما بهتر است اینقدر به رکوردها فکر نکنیم، بلکه فقط روی سه امتیاز مقابل یونیون تمرکز کنیم.

مهم نیست که ما دست برتر را داشته باشیم یا نه. یونیون اغلب با بدشانسی شکست خورده است، آنها همیشه بازی‌های نزدیکی داشتند. این طبیعی نیست. آنها هنوز تیم بسیار بسیار قدرتمندی هستند. آنها اجازه شوت زیاد به سمت دروازه را نمی‌دهند. باید با هم دفاع کنیم. ما انتظار یک بازی سخت را داریم."