پپ، وضعیت صدر جدول لیگ برتر را اصلاً پیچیده نمی بیند. از نظر او اگر سیتی امتیاز بدهد، لیورپول قهرمان می شود؛ به عبارتی تیم او برای قهرمانی باید همه بازی ها را با برد سپری کند.

پس از برتری 3-0 منچسترسیتی مقابل برایتون در هفته 30 لیگ برتر انگلیس 2021/22، پپ گواردیولا مصاحبه ای با خبرنگاران داشت.

به نقل از اسکای اسپورت؛ گواردیولا گفت:

روز خوبی می تواند باشد چون از نظر ریاضی، حضور منچسترسیتی در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی شد. با توجه به رقابت این همه تیم خوب در انگلستان، اگر سوال کنید که هدف اصلی هر تیمی چیست، پاسخ کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود و ما دوباره موفق به انجام این کار شدیم.

برد شماره 250 من در لیگ برتر؟ بله؛ واقعا زیاد است. بردهای زیادی کسب کرده ام.

می دانیم که باید چه کنیم و شرایط اصلا پیچیده نیست؛ لیورپول آماده بردن همه بازی های خود در لیگ برتر است و ما نیز وظیفه خود را می دانیم. اوضاع پیچیده نیست و کاملا واضح است. اگر امتیاز بدهیم، آنها قهرمان می شوند. اگر ما همه بازی ها را ببریم، قهرمان می شویم. فقط 6 بازی باقی مانده؛ خیلی زیاد نیست بنابراین باید بهترین تلاش خود را انجام بدهیم.

لیورپول یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال است؛ رقیب ما یکی از بهترین تیم هایی است که تاریخ به خود دیده؛ آنها همه چیز دارند.

وقتی مردم در مورد ترکیب ما مقابل لیورپول در نیمه نهایی جام حذفی می پرسند، دلیلش را حالا متوجه می شوید. [مصدومیت] مچ پای آکه پیچ خورده درحالیکه جان استونز برای احتیاط تعویض شد. هنوز شدت مصدومیت او را نمی دانم چون با دکتر صحبت نکرده ام. قبل از مصاحبه با شما مشغول نوشیدن شراب بودم.