به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال نوجوانان ایران با وجود اینکه در سومین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی زیر 17 سال پنج گل مقابل نیو کالدونیا به ثمر رساند و به‌عنوان تیم سوم از گروه C به دور یک‌شانزدهم نهایی صعود کرد، اما شانس‌های گل بسیاری را از دست داد و حملات پرشمارش تبدیل به گل نشد.

حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران از اینکه هیچ مصدومی مقابل نیو کالدونیا ندادند، خوشحال بود ولی بخاطر از دست دادن موقعیت‌های پرشمار و فرصت‌سوزی برای صدرنشینی ناراحت بود و اعتقاد داشت می‌توانستند در این بازی به پیروزی پُر گل دست پیدا کنند.

آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد که اظهارات حسین عبدی بیراه نیست و تیم او علی‌رغم ارائه نمایش تاکتیکی و هجومی و 46 حمله به سمت دروازه نیو کالدونیا، 16 توپ به چارچوب زده و از این تعداد هم فقط 5 گل به ثمر رسانده که آمار رضایت‌بخشی نیست و در صورت گل کردن 5 توپ دیگر، صدرنشینی به نام ایران رقم می‌خورد.

بولت پرسپولیستیم انگلیس در نخستین بازی جام جهانی زیر 17 سال مقابل نیو کالدونیا 10 گل زد ولی آمار حملاتش کمتر از ایران بود و شاگردان حسین عبدی 6 موقعیت بیشتر از سه شیرها به وجود آوردند، اما برزیل آمار شگفت‌انگیزتری برابر قعرنشین داشت و 77 موقعیت و 23 شوت در چارچوب داشت که 9 گل هم زد.

فوتبالیست های نوجوان ایران در دو دیدار گذشته مقابل برزیل و انگلیس جمعا 21 موقعیت خلق کرده بودند که امروز برابر نیو کالدونیا این عدد را به 46 رساندند ولی در استفاده از فرصت‌های گلزنی کم‌دقت عمل کردند.