به گزارش "ورزش سه"، تافی‌ها روز جمعه پس از ادعای حقوقی نقض قوانین و زیر پا گذاشتن قوانین سود و فرپلی مالی لیگ برتر، به کسر ده امتیاز محکوم شدند. اورتون به این تصمیم اعتراض کرده است و اصرار دارد که هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته است و ضرر مالی ذکر شده در دادگاه در حدی نیست که چنین مجازاتی را در پی داشته باشد.

هواداران اورتون هم بیش از 33 هزار پوند جمع‌آوری کرده‌اند تا در اعتراض به کسر 10 امتیازی که توسط لیگ برتر صادر شده است، شرکت کنند و گروه‌های هواداری این تیم برای بازی بعدی مقابل منچستریونایتد در روز یکشنبه بنرها و پرچم‌ها را با این پول تولید خواهند کرد. بنابراین گودیسون پارک برای میزبانی از یونایتد فضایی پر احساس و خشن خواهد داشت چرا که شاگردان شان دایچ با این جریمه وارد منظقه سقوط خواهند شد. باشگاه و هواداران معتقدند مجازات 10 امتیازی ناعادلانه و نامتناسب است.

1956289

گروه هواداران "1878" اورتون در باره برنامه اعتراض در بازی مقابل یونایتد گفتند: "ما برنامه‌هایی در مورد بنرها و پرچم‌ها علیه تصمیم کاملاً شرم‌آور و مزخرف کمیسیون مستقل برای کسر 10 امتیاز از باشگاه داریم. اگر کسی مایل به کمک باشد، در زمان مناسب اطلاعات بیشتری را منتشر خواهیم کرد. هر کمک مالی بیشتری برای ایجاد فضایی خصمانه و ترسناک در گودیسون پارک در این برهه حساس برای باشگاه فوتبال اورتون مورد استقبال قرار خواهد گرفت. ما تسلیم نمی‌شویم و لعنت به لیگ برتر!"

در حالی که محتوای دقیق بنرها هنوز توسط گروه‌های هوادار مشخص نشده است، همه می‌دانند که بسیاری بر این موضوع تمرکز خواهند کرد که چگونه به اصطلاح "شش تیم بزرگ" فقط جریمه ناچیزی برای تشکیل سوپرلیگ اروپا دریافت کردند و اورتون قربانی می‌شود.