به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران دیروز در چارچوب دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت که این بازی با نتیجه 2 بر 2 خاتمه یافت، اما پیش از شروع بازی نکته‌ای بسیار مهم در درون ترکیب به چشم آمد؛ نیمکت‌نشینی احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی و انتقال بازوبند به بازوی سردار آزمون!

احسان اهداف بزرگی در سر دارد و از همه مهم‌تر امید دارد تا جام جهانی حضور داشته باشد تا برای چهارمین بار با پیراهن تیم ملی پا به این عرصه بگذارد ولی در این بین او می‌تواند به یک رکورد خاص هم برسد.

1957128

از آنجا که او با حضور در دقایق تلف شده به‌عنوان بازیکن تعویضی تعداد بازی‌های ملی خودش را به ۱۳۵ رساند تا حالا فاصله‌اش را باز با جواد نکونام کاهش دهد؛ موضوعی که هرگز برای او دور از دسترس نیست و می‌تواند در کنار اینکه خود را به عنوان کاپیتان تیم ملی در دوره ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ معرفی کند، شاید در طی سالیان پیشرو به عنوان بیشترین بازی با پیراهن تیم ملی ایران نیز برسد.

حاج‌صفی که سه جام جهانی در قاره‌های مختلف را تجربه کرده، خوشبین است با نقش‌آفرینی در صعود ایران به چهارمین جام جهانی متوالی، این بار حضور در بزرگ‌ترین رقابت جهان را در قاره‌ای جدید حس کند و ابتدا  علی دایی را با ۱۴۹ بازی ملی پشت سر بگذارد و پس از آن با دو مسابقه دیگر خود را به نکونام برساند.