به گزارش "ورزش سه"، جدایی ارلینگ هالند از دورتموند قطعی شده و این ستاره نروژی در تابستان پیش رو این تیم را ترک خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود که توافقات اولیه بین این بازیکن و باشگاه منچسترسیتی حاصل شده و احتمالا او راهی اتحاد خواهد شد. هر چند که هنوز رئال مادرید نیز در کورس رقابت برای به خدمت گرفتن ارلینگ هالند حضور دارد.

یورگن کلینزمن، اسطوره فوتبال آلمان، در مصاحبه ای پیرامون آینده هالند می گوید: "با دورتموند این شانس را دارید که بایرن مونیخ را به چالش بکشید و شما می‌توانید بخش بزرگی از این اتفاق باشید. او بازیکن بزرگی در دورتموند محسوب می‌شود. اگر تصمیم دارید به جای دیگری بروید، قابل درک است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که هر کجا که می روید بلافاصله عناوین را به دست خواهید آورد .

شما می بینید که در حال حاضر در اسپانیا چه اتفاقی می افتد. اگر در مورد بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکو صحبت کنید، همیشه یک علامت سوال وجود دارد که در پایان چه تیمی موفق می شود. در مورد چهار تیم برتر انگلیس نیز اینگونه است و هیچ تضمینی وجود ندارد که انتخاب درستی داشته باشید و بلافاصله در لیگ برتر قهرمان شوید. فکر می‌کنم تنها جایی که در حال حاضر می توانید تضمین قهرمانی داشته باشید پاری سن ژرمن است. بنابراین اصلا تصمیم آسانی پیش روی هالند نیست."

کلینزمن در رابطه با مقایسه هایی که بین ارلینگ هالند و رابرت لواندوفسکی انجام می شود نیز گفت: "من به ارلینگ هالند به عنوان لواندوفسکی جوان نگاه می کنم و بارها این را گفته ام زیرا او همه چیزهایی را دارد که برای تبدیل شدن به یک بازیکن کامل نیاز دارید. متاسفانه کمی شبیه به لواندوفسکی، محیط تیم ملی‌اش شانس قهرمانی در جام جهانی را به او نمی دهد. این بسیار بسیار دشوار خواهد بود. من نمی گویم این امکان پذیر نیست، هر چیزی ممکن است اما به هر حال یک واقعیت محسوب می شود.

من فکر می‌کنم که رابرت لواندوفسکی در چند سال گذشته بهترین بازیکن جهان بوده و شایستگی این را داشته که عناوین فردی را به دست آورد. این همچنین نشان می‌دهد که این محیط در بایرن مونیخ به او این امکان را می‌دهد که برجسته شود و گل‌های زیادی به ثمر برساند، زیرا بازیکنانی دارد که به طرز فوق‌العاده‌ای او را تغذیه می کنند. ما در آلمان خیلی به داشتن این دو بازیکن برجسته افتخار می کنیم و فقط امیدواریم که آنها در بوندسلیگا بمانند."