به گزارش "ورزش سه"، خوزستان همواره به عنوان یکی از استان‌هایی شناخته شده که فوتبال در آن زنده است؛ بسیاری از استعدادهای فوتبال ایران از خوزستان معرفی شدند و این استان در سالیان گذشته افتخارات زیادی نیز به دست آورده است.

قهرمانی‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان در لیگ برتر و صعود فولاد به مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا از جمله افتخارات این تیم‌ها محسوب می‌شود.

در فصل جاری اما تیم‌های خوزستانی شرایط مطلوبی ندارند و در لیگ برتر و لیگ دسته اول شاهد اتفاقات عجیبی برای آن‌ها داریم. در لیگ برتر بیست و سوم سه تیم خوزستانی به نام‌های فولاد، نفت آبادان و استقلال خوزستان حضور دارند که رده‌های پایینی جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

1959251

استقلال خوزستان در قعرجدول لیگ برتر قرار گرفته، فولاد در جایگاه چهاردهم است و نفت آبادان به لطف برد اخیر به رده دوازدهم جدول صعود کرده است.

در لیگ دسته اول اگرچه نفت مسجدسلیمان چند هفته‌ای است با نتایج خوب در جمع بالانشینان حضور یافته و یکی از مدعیان صعود محسوب می‌شود، اما مشکلات مالی این تیم همچنان ادامه دارد. استقلال آبی پوش ملاثانی هم در اوج مسائل مالی قرار دارد و مشکلات متعددی را تجربه می‌کند.

1947954

اخیرا امتیاز باشگاه خلیج‌فارس ماهشهر هم به شاهین بندرعامری بوشهر واگذار شد تا این تیم قعرنشین لیگ یک شرایطی مشابه نفت اهواز را تجربه کند که اول فصل به گچساران انتقال داده شد.

اتفاقاتی که اخیرا در لیگ استانی خوزستان هم رخ داد، قابل توجه بود ؛ درگیری‌هایی پیش آمده و در اوج آن ضرب و شتم برخی داوران بر زشتی‌های این لیگ افزود.

به نظر می‌رسد تیم‌های خوزستانی در لیگ برتر و لیگ یک شرایط عجیبی را تجربه می‌کنند و به نظر می‌رسد باید فکری به حال باشگاه‌هایی کرد که در گذشته اتفاقات خوبی را رقم زده‌اند تا شاید به روزهای خوب برگردند.