به گزارش "ورزش سه"، اوبامیانگ با تک گلی که در بازی پنجشنبه شب برابر رئال سوسیه‌داد به ثمر رساند نه تنها سه امتیاز این دیدار را برای تیمش به ارمغان آورد، بلکه توانست رکورد جدیدی را برای خودش به ثبت برساند. 
این بازیکن موفق شد در دقیقه 11 بازی برابر سوسیه‌داد روی سانتر فران تورس دروازه رئال سوسیه‌داد را باز کند. این در حالی بود که سوسیه‌داد از ماه دسامبر تا به حال هیچ گلی در خانه دریافت نکرده بود. 
اوبامیانگ به این ترتیب نهمین گلش را در یازدهمین بازی برای بارسلونا به ثمر رساند تا روند درخشان خودش را پس از پیوستن به جمع بازیکنان بارسا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی ادامه داده باشد. 
او حالا به اولین بازیکن پس از زلاتان ابراهیموویچ در سال 2009 تبدیل شده که موفق می‌شود در 11 بازی ابتدایی خودش در رقابت‌های لالیگا، 9 بار دروازه حریفان را باز کند. 

 


تنها سه بازیکن پیش از این موفق شده‌اند که نام خود را با ثبت این رکورد درخشان بر جای بگذارند که شامل کریستین ویری، مهاجم اتلتیکو مادرید، در سال 1997 و روماریو و رونالدو، با پیراهن بارسلونا، در سال‌های 1993 و 1996 است. 
با توجه به سابقه بازیکنانی که پیش از او موفق به ثبت این رکورد  شده‌اند به نظر می‌رسد که روزهای بسیار درخشان‌تری در نوکمپ در انتظار این بازیکن اهل گابن خواهد بود. 
اوبامیانگ در ماه ژانویه قراردادش را به صورت توافقی با باشگاه آرسنال فسخ کرد و پس از آن به عنوان بازیکن آزاد به باشگاه بارسلونا ملحق شد و از آن زمان تا به حال به یکی از مهره‌های کلیدی ترکیب تیم ژاوی تبدیل شده است.