به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام شروعی فوق العاده در رئال داشته و توانسته در 16 بازی ابتدایی خود 15 گل بزند و به ستاره تیمش تبدیل شود. 

ستاره انگلیسی با 103 میلیون یورو از دورتموند خریده شد و بر خلاف تصورات حتی شروعی بهتر از رونالدو در رئال داشته است. او توانسته بیشتر از رونالدو در 15 بازی ابتدایی خود گل بزند و نقشی کلیدی در صدرنشینی تیمش در لالیگا و لیگ قهرمانان داشته است.

1961190

درخشش بلینگام روبرتو مارتینز را نیز تحت تاثیر قرار داده است. او به مارکا گفت: «به شخصه از روند پیشرفت بلینگام در دورتموند لذت بردم. او از معدود استعدادهای انگلیسی است که در خارج از لیگ برتر بازی می‌کند و یک باشگاه آلمانی او را در نوجوانی جذب کرد. 50 بازی ابتدایی او برای دورتموند نیز فوق العاده بود. او به باشگاه درستی پیوست و زمینه برای پیشرفتش کاملا فراهم بود. در یکی دو مقطع تصور می‌شد راهی بایرن خواهد شد ولی در دورتموند ماند که بهترین تصمیم بود.»

مارتینز ادامه داد: «چیزی که بیش از همه من را در مورد بلینگام تحت تاثیر قرار داده این است که انتقال به رئال مادرید و فشار بازی در این تیم بسیار بزرگ، روی او تاثیر منفی نگذاشت و به سرعت خودش را با محیط وفق داد. من بازیکن غیراسپانیایی را به یاد ندارم که در شروع کارش اینقدر فوق العاده کار کند و چنین تاثیر بزرگی روی تیم داشته باشد.

1960669

همچنین باید به این نکته اشاره کنم که بر خلاف معمول، او خودش را با تاکتیک رئال وفق نداده و برعکس، آنچلوتی با هوشمندی توانسته بهترین بازی را از او بگیرد و ساختار تاکتیکی تیمش را بر اساس قابلیت‌های بلینگام طراحی کرده است. جود هوایی تازه به رئال تزریق کرده و این تیم حالا کاملا متفاوت با قبل بازی می‌کند.»