به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در بازی هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس از ساعت 18:30 امشب به مصاف ولورهمپتون رفت و با نتیجه 2-1 برنده شد.

آرسنال این دیدار را با فشار روی حریف در ورزشگاه خانگی‌اش آغاز کرد. تیم تحت هدایت میکل آرتتا هدف گلزنی زودهنگام را داشت که پیش از فرا رسیدن دقیقه 10 به آن دست یافت.

گل اول آرسنال با خلاقیت بوکایو ساکا آغاز شد و با ضربه او به پایان رسید‌. او در گوشه محوطه از بین دو بازیکن توپ را به گابریل ژسوس پاس داد. ژسوس توپ را به تاکه‌هیرو تومیاسو واگذار کرد و او با یک اثر کوچک آن را به ساکا واگذار کرد.

1961450

ساکا با پای چپ توپ را از مقابل مدافع رو به روی خود کنار برد و با ضربه زمینی پای راست توپ را به گوشه دروازه ولورهمپتون فرستاد.

گرگ‌ها تخت فشار پاسکاری‌های دقیق ارسال بودند که 6 دقیقه بعد از گل اول دوباره دروازه‌‌شان فروریخت. الکساندر زینچنکو پس از یک دو با گابریل ژسوس با پاس کاتبک مارتین اودگارد را صاحب موقعیت کرد که او با ضربه دقیق پای چپ موفق به گلزنی شد.

دقیقه 21 لئاندرو تروسارد فرصت خوبی داشت تا روی پاس پشت مدافعان اودگارد گل سوم را به ثمر برساند که خروج به موقع دروازه‌بان مانع از گلزنی او شد. چند دقیقه بعد ژسوس یک فرصت عالی برای گلزنی داشت که آن را بی دقت به بیرون فرستاد.

1961449

ولورهمپتون بدشانس بود که دقیقه 23 خوزه سا به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و دنیل بنتلی به جای او وارد زمین شد.

دقیقه 37 گابریل مارتینلی بدشانس بود که پس از دریافت پاس اودگارد از بیرون محوطه جریمه به تیرک عمودی ضربه زد و اختلاف به 3 گل نرسید. فرصت باقی مانده از نیمه اول با فشار حملات و پاسکاری‌های سرعتی آرسنال ادامه یافت و در نهایت با همان نتیجه به پایان رسید.

دقیقه 48 ژسوس فرصت شوتزنی به سمت دروازه را داشت که پس از برخورد با مکس کیلمان روی زمین افتاد. داور این صحنه را با VAR بررسی کرد و مشخص شد که خطای پنالتی صورت نگرفته است.

1961448

متئوس کونها دقیقه 54 فرصت خوبی داشت تا یکی از گل‌های خورده را برای گرگ‌ها جبران کند که داوید رایا ضربه او را به خوبی دفع کرد دروازه آرسنال را نجات داد.

آرسنال در نیمه دوم هم تیم نسبتا بهتری بود و دقیقه 76 ساکا فرصت خوبی داشت تا گل سوم را به نام خود کند اما ضربه او در محوطه جریمه با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87 مدافعان آرسنال روی تعلل برای مهار کونها، شاهد گلزنی این بازیکن بودند. او در خط طولی محوطه جریمه به توپ رسید و پس از چند قدم با ضربه قوس دار پای چپ دروازه رایا را باز کرد.

1961447

ادی انکتیا دیگر بازیکن بدشانس امشب آرسنال بود که ضربه خطرناک او به تیرک دروازه برخورد کرد و نتوانست سومین گلزن این بازی باشد. چند دقیقه پس از این ضربه، آرسنال خوش شانس بود که با ضربه پنالتی بازی به تساوی نرسید. VAR برخورد ویلیام سالیبا با هوانگ هی-چان را خطا اعلام نکرد تا توپچی‌ها در دقیقه 1+90 یک نفس راحت بکشند.

در نهایت برتری امشب به آرسنال کمک کرد تا 33 امتیازی شوند و همچنان در صدر جدول رده بندی حضور داشته باشند. با این نتیجه آرسنال با یک بازی بیشتر 4 امتیاز از منچسترسیتی رده دومی پیش است و سیتی در صورت برد در بازی حساس فردا مقابل تاتنهام هم به صدر نمی‌رسد. ولورهمپتون هم با 15 امتیاز فعلا جایگاه سیزدهم را در اختیار دارد.