اردلان آشتیانی، نسبت به مصاحبه اخیر مجتبی خورشیدی که حقوق خودش را با دستمزد حمید استیلی مقایسه کرده بود، واکنش نشان داد...

اردلان آشتیانی ضمن تمجید از حمید استیلی، از او در برابر اظهارات مجتبی خورشیدی دفاع کرد.

به گزارش طرفداری، اردلان آشتیانی در ابتدا گفت:

با توجه به شخصیتی که من از حمید خان می شناسم و همه در جامعه می بینند، او بیش از حد نجابت دارد و هیچوقت حاضر نیست دل کسی را بشکاند و به خاطر همین مسائل از حواشی دوری می کند. فکر می کنم به خاطر همین موضوعات هر کسی به خودش اجازه می دهد درباره حمید خان استیلی اظهار نظر کند. در فوتبال امروز هرکس حاشیه بیشتری داشته باشد، بیشتر روی بورس است. در فوتبال هرکس باید جایگاه خود را بداند.

او افزود:

نه رییس سابق فدراسیون و نه سرپرست سابق تیم ملی در حد و اندازه ای نیستند که بخواهند درباره حمید استیلی صحبت کنند. من به عنوان شاگرد ایشان خواستم یک سری مسائل را بازگو کنم که جامعه فوتبال روشن شود. آقای استیلی در این چند ساله چه زمانی که در تیم ملی امید بوده و چه الان که سرپرست تیم ملی است، یک ریال دریافتی نداشته است. در تیم ملی امید، فدراسیون به استیلی 800 میلیون بدهکار بود که ایشان بخشیدند. الان هم یک هزار تومانی دریافتی نداشتند.

اردلان آشتیانی گفت:

قرارداد سالیانه حمید استیلی 700 میلیون است و خیلی از مربیان ما در بدنه فدراسیون هستند که در حال حاضر ماهی 260 میلیون و برخی هم ماهی 500 میلیون می گیرند که اصلا با قرارداد حمیدخان قابل قیاس نیست. هر زمان که فوتبال ما به حمید استیلی نیاز داشته، ایشان بدون توجه به اینکه چه جایگاهی می خواهند برای او در نظر بگیرند، با شور و اشتیاق مثل یک سرباز خودش را وقف تیم ملی کرده و با تمام وجودش سعی کرده مشکلات تیم ملی را حل کند. از روابطش توانسته برای تیم ملی اسپانسر بیاورد و بازی های دوستانه ای برای تیم ملی در نظر بگیرد. الان هم خیلی از مسائل تیم ملی از جمله مشکل کنعانی زادگان، پرواز چارتر تیم ملی، مسائل مالیاتی و ... را توانسته حل کند.

آشتیانی در پایان افزود:

حمید خان واقعا با جان و دل به تیم ملی رفته و توانسته یک سری مشکلات را حل کند. فکر می کنم فدراسیون باید در این مورد شفاف سازی کند و بگوید قرارداد حمیدخان استیلی در یک سال 700 میلیون است و خیلی از مربیان از ایشان بیشتر می گیرند. در هر صورت امیدوارم هرکسی حایگاه خودش را بداند و درباره کسانی که در این فوتبال افتخار آفرینی کردند و از نوابغ فوتبال ما هستند، اظهار نظر نکند چون در غیر این صورت در فوتبال ایران سنگ روی سنگ بند نمی شود.