به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری سی و هشت هفته مسابقات در لیگ کره جنوبی قهرمان این لیگ بالاخره مشخص شد و اولسان هیوندای موفق شد تا جام قهرمانی این کشور  را در دفاع از افتخارآفرینی سال قبل خود برای چهارمین بار بالای سر ببرد. اولسان که توانسته بود شمار امتیازات خود را پیش از پایان فصل به عدد 73 برساند قهرمانی خود را مسجل کرده بود و روز گذشته با شکست دادن جونبوک موتورز به 76 امتیاز رسید و قهرمانی خود را جشن گرفت.

اگر چه جونبورک موتورز با 9 قهرمانی، سئونگنام با 7 قهرمانی، اف سی سئول با 6 قهرمانی و پوهانگ استیلرز با 5 قهرمانی از طلایه‌داران این لیگ به شمار می‌روند اما حالا اولسان هیوندای با 4 قهرمانی با تیم‌هایی چون بوسان و سوون سامسونگ از حیث قهرمانی برابر شد. از دیگر نکات مهم این قهرمانی این بود که جونبوک موتورز همشهری اولسان از سال‌های 2017 تا 2021 به‌طور متوالی قهرمان شده بود و پس از اینکه اولسان در سال 2022 قهرمانی کی لیگ کره شده بود، این تلاش را داشت تا بتواند به مانند همشهری خود برای نخستین بار در تاریخ از قهرمانی خود دفاع کند.

1946727

از نکات مهم این دو قهرمانی اولسان این است که پس از قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا با شکست پرسپولیس در سال 2020، تنها یازده بازیکن به همکاری خود با این تیم ادامه دادند و مابقی تصمیم به خداحافظی از فوتبال یا جدایی از این تیم گرفتند که این اتفاق هم تاثیر بر روی ثبات روند این باشگاه نگذاشت.

هونگ میونگ بو مدافع سابق تیم ملی کره جنوبی که در جام جهانی 1994 سابقه گلزنی به اسپانیا و آلمان را داشت، با قبول هدایت این تیم اکنون به نخستین سرمربی تاریخ این لیگ تبدیل شد که تنها با دو فصل مربیگری، دو قهرمانی داشته و دو بار عنوان بهترین فصل را تصاحب کرده تا از همین حالا خودش را به عنوان یک چهره مطرح در فوتبال آسیا معرفی کند.

فرمت لیگ کره بدین شکل است که 12 تیم حاضر در این لیگ تا هفته سی و سوم با یکدیگر رقابت می‌کنند و از هفته سی و چهارم تا سی و هشتم، شش تیم بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه جدا می‌شوند و شش تیم‌ انتهای جدول هم برای بقا تلاش می‌کنند؛ اکنون فرمت اعلامی از سمت AFC برای لیگ نخبگان آسیا اولسان هیوندای و پوهانگ استیلرز که این فصل هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، جواز حضور در تورنمنت سال بعد را کسب کرده‌اند.