به گزارش "ورزش سه"، ناپولی فصل گذشته موفق شد به دوری 33 ساله از جام قهرمانی سری آ ایتالیا خاتمه دهد و قهرمانی در این رقابت‌ها را به دست آورد.

درخشش این تیم به همراه بازیکنانش باعث شد که بسیاری از جوایز مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال ایتالیا در سال 2023 به این باشگاه و بازیکنانش برسد، اتفاقی که پیش از برگزاری این مراسم هم قابل پیش‌بینی بود.

جایزه بهترین باشگاه سال از سوی اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا به ناپولی اهدا شد تا آن‌ها بار دیگر پاداش تلاش و درخششی که فصل گذشته در زمین ارائه کردند را دریافت کنند. 

1962681

همچنین لوچانو اسپالتی که هدایت این تیم را برعهده داشت و جام قهرمانی را برای آن‌ها به ارمغان آورد هم به عنوان بهترین مربی سال ایتالیا انتخاب شد. هرچند او پس از پایان فصل این باشگاه را ترک کرد و حالا هدایت تیم ملی کشورش را برعهده دارد. 

گلی که خویچا کواراتسخلیا در ماه می در دیدار برابر آتالانتا به ثمر رساند هم به عنوان بهترین گل فصل گذشته رقابت‌های سری آ انتخاب شد و جایزه آن به این ستاره گرجستانی اهدا شد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، ویکتور اوسیمن هم که یکی از ستاره‌های بی چون و چرای ناپولی در فصل گذشته بود و نقشی کلیدی را با گل‌های بسیاری که برای این تیم به ثمر رساند در قهرمانی آن‌ها ایفا کرد به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ایتالیا انتخاب شد. 

1962682

در این مراسم همچنین تیم برتر فصل سری آ ایتالیا هم از سوی این اتحادیه انتخاب شد که ترکیب آن به این شرح است: مایک مانیان (میلان)، جووانی دی لورنزو (ناپولی)، کیم مین جائه (ناپولی)، الساندرو باستونی (اینتر)، تئو هرناندز (میلان)، استنیسلاو لوبوتکا (ناپولی)، هاکان چالهان اوغلو (اینتر)، نیکولو بارلا (اینتر)، خویچا کواراتسخلیا (ناپولی)، ویکتور اوسیمن (ناپولی)، رافائل لیائو (میلان).