به گزارش "ورزش سه"، روسونری ها تا اینجای فصل به دلیل مصدومیت ها خسارت های زیادی را متحمل شده اند و بسیاری از این آسیب ها، در ناحیه ماهیچه ها بوده است و همین امر باعث شده تا بسیاری انگشت اتهام را به سمت روش های تمرینی  استفانو پیولی و کار کادر پزشکی تیم نشانه بگیرند. نکته عجیب ماجرا این است که این باشگاه آزمایشگاه تخصصی خود را به تازگی افتتاح کرد، با هدف اینکه به مصدومیت ها در باشگاه رسیدگی کند.

نیکولینی، مربی تناسب اندام شاختار دونتسک، که با گالاتاسرای، بشیکتاش، زنیت سن پترزبورگ و تیم ملی ترکیه نیز کار کرده است، به گاتزتا دلو اسپورت می گوید:"تحلیل از راه دور آسان نیست، اما می توانم بگویم که باشگاهی مانند میلان باید 25 مصدومیت از جنس عضلانی در تمام فصل داشته باشد، نه 18 مورد در تنها سه ماه. برخی از آنها مزمن هم بوده اند.

1963347

خیلی از مربیان بدنسازی روی قدرت کار می کنند، اما من به آنها توصیه می کنم که با تمرکز بر افزایش کشش و هماهنگی، از مشکلات عضلانی جلوگیری کنند."

پیولی، ژوزه مورینیو، سرمربی رم و مائوریتزیو ساری، سرمربی لاتزیو، از جمله کسانی هستند که علناً از تقویم فشرده بازی ها که منجر به مصدومیت بیشتر شده و به سلامت بازیکنان آسیب می‌زند، شکایت کرده اند.

نیکولینی اما باز هم به کادر میلان مشکوک است:"تقویم خطر آسیب دیدگی را افزایش می دهد، اما تیم های زیادی با برنامه مشابه میلان وجود دارند. تیم ما (شاختار) هر 3 تا 4 روز یک بار بازی می کند، گاهی اوقات با سفرهای 12 تا 13 ساعته، و تا کنون فقط 8 مصدوم از ناحیه عضلانی داشته ایم. میلان بازی های بیشتری نسبت به سایر تیم ها در اروپا ندارد، بنابراین باید در تمرین زیاد یا عدم پیشگیری مشکلی داشته باشد. "