به گزارش ورزش سه، در پانزدهمین هفته از لیگ برتر انگلیس این لیورپول بود که به مصاف شفیلدیونایتد تیم قعرنشین لیگ برتر انگلیس رفت اما دیدار برای شاگردان کلوپ اگر چه با دو گل پایان یافت اما تا پیش از دقیقه ۹۰+۵ که سوبوسلای گل دوم را بزند از دقیقه سی و پنجم با تک گل ویرجیل فن دایک دنبال می‌شد. این مدافع برای زدن ضربه به گونه‌ای رها بود که کار سختی برای باز کردن دروازه نداشته باشد و ما در این بازی شاهد هجدهمین گل فن‌دایک با پیراهن سرخ رنگ لیورپول بودیم. 

البته این گل با اعتراض تیم میزبان همراه بود چرا که اعتقاد داشتن در داخل محوطه جریمه پیش از رسیدن توپ به فن دایک برخورد شکل گرفته اما سیمون هوپر داور بازی این موضوع علی رغم اعتراضات زیاد کادرفنی کریس وایلدر این موضوع را نادیده گرفت تا گل فن‌دایک تایید شود.

1922222

فن دایک که با بازو بستن بازوبند کاپیتانی در نقش یک رهبر در تیم لیورپول ایفای نقش می‌کرد و در این بازی توانست نخستین گل فصلش را به ثبت برساند.

با این گلی که مدافع پیش تاخته هلندی به ثبت رساند او از فصل ۲۰۱۵/۱۶ که در فوتبال انگلیس حضور دارد هر فصل به عنوان یک مدافع موفق به گلزنی شده و آخرین بار که یک فصل را بدون گل زده تمام کرد، در سلتیک اسکاتلند بود.
در این فصل‌ها، بهترین عملکرد فن دایک هم به فصل دوم حضورش در لیورپول برمی‌گردد، جایی که توانست در فصل ۲۰۱۹/۱۲ با ۷ گل زده آماری به یادماندنی در جمع قرمزهای بندرنشین شهر لیورپول داشته باشد.