به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو در تیم دوم سوسیداد مشغول کار بود که از لورکوزن پیشنهاد گرفت و به سرعت نیز پاسخ مثبت داد. این اولین قدم ژاوی به عنوان مربی در سطح حرفه ای فوتبال بود و او فصل قبل تیم بحران زده لورکوزن را در بوندسلیگا حفظ کرد و به رتبه خوبی هم رساند.

فصل جاری اما اوج کاری ژابی بوده و او لورکوزن را با 35 امتیاز از 13 بازی در صدر بوندسلیگا قرار داده و در جام حذفی نیز به دور چهارم رسانده است. تیم با او در لیگ اروپا نیز عالی کار کرده است. ژابی را مربی آینده رئال مادرید می دانند.

1963543

او در مصاحبه با خورخه والدانو و در مورد دلیل قبول پذیرش مربیگری لورکوزن بحران زده گفت: «می دانستم آلمان بهترین لیگ برای شروع مربیگری من خواهد بود. من فوتبال ایتالیا و فرانسه را نمی شناختم. مدت ها نیز بود که از لیگ برتر انگلیس دور شده بودم و این لیگ نسبت به روزهایی که برای لیورپول بازی کردم، بسیار تغییر کرده است. شناختم از بوندسلیگا اما بسیار خوب بود و می دانستم مربیان جوان زیادی آنجا حضور دارند. اصولا آلمان ها در استفاده از مربیان جوان ریسک می کنند و کمتر از کشورهای دیگر دچار تردید می شوند. فکر می کنم تصمیم کاملا درستی گرفتم.»

1955622

ژابی ادامه داد: «می دانستم که اگر کمی خوب کار کنم، می توانم روند تیم را بهبود ببخشم زیرا افت تیم بیشتر روحی بود و ذهنیت بازیکنان نیاز به تغییر داشت. من پتانسیل زیادی در تیم می دیدم و این چالش بزرگی بود. ما شروع به ساختن تیم کردیم و اکنون مردم احساس می کنند که تیم حرف های زیادی برای گفتن دارد و انگار یک نسل جدید ظهور کرده است.»

ژابی در مورد بند جدایی از لورکوزن به مقصد رئال، بایرن یا لیورپول نیز گفت: «این مسئله‌ای مربوط به قرارداد من و باشگاه است و نمی خواهم اینجا در موردش حرف بزنم. فقط می توانم بگویم خیالم از آینده راحت است و نگران نیستم.»