به گزارش "ورزش سه"، کلایورت یکی از ستاره‌های فوتبال هلند بود که توانست خیلی زود نامش را در فوتبال اروپا مطرح و توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ را به خودش جلب کند.

او پس از درخشش در میلان به بارسلونا پیوست و شش سال پیراهن این تیم را به تن داشت، اما شرایط پس از آن چندان برای این بازیکن بزرگ خوب پیش نرفت و او دیگر نتوانست روزهای خوبی که در نوکمپ سپری کرده بود را تکرار کند.

یک سال حضور در نیوکسل، یک سال در والنسیا، یک سال در پی‌اس‌وی آیندهوون و در نهایت یک سال هم در لیل نشان می‌داد که این ستاره سابق هلند نتوانست به ثبات درستی برسد و در نهایت در سن 31 سالگی و در کمال ناباوری از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

1964280

کلایورت در گفت‌وگو با دیلی میل درباره این وداع زودهنگام اظهار داشت: «من جراحی‌های جزئی بسیاری را روی زانوهایم انجام داده‌ام که هیچوقت اتفاق خوبی نیست. اگر شرایط به شکلی که انتظارش را داشتید و برایش برنامه‌ریزی کرده بودید پیش نرود، همه چیز خیلی سخت می‌شود. وقتی من وارد دهه 30 سالگی شدم، چنین وضعیتی پیش آمد...

نباید ناراحت می‌شدم، چون این زیباترین بازی دنیاست، اما وقتی شما خیلی زود کار را شروع می‌کنید، در بالاترین سطح به میدان می‌روید و ذهن‌تان هنوز در همان سطح است اما می‌دانید که بدن‌تان در چنین وضعیتی نیست، احساس خوبی ندارید. من مجبور به خداحافظی شدم، اما به خاطر مسیری که طی کردم و زندگی حرفه‌ای خودم بسیار خوشحال هستم.»