به گزارش "ورزش سه"، لوتار ماتئوس که بازی بایرن برابر فرانکفورت را کارشناسی می‌کرد، از شکست 5-1 تیم محبوبش عصبانی بود و به شدت از جاشوا کیمیش انتقاد کرد. 

پس از بازی تنها توماس مولر با رسانه‌ها روبرو شد و سعی کرد پاسخی برای انتقادات تند پیدا کند. لئون گورتزکا هم در استودیوی ورزشی ZDF به چند سوال انتقادی پاسخ داد.

1965251

ماتئوس در انتقاد از کیمیش گفت: « کیمیش حداقل شش ماه یا یک سال پیش، کسی بود که حتی پس از شکست در بازی‌ها به وضوح نظرش را مقابل دوربین می‌گفت. در واقع در دو سال گذشته او اولین کسی بود که به انتقادات پاسخ می‌داد اما الان خبری از او نیست و مهم‌تر اینکه در سطح خودش نیز بازی نمی‌کند. بیشتر از مسائل فنی ما اخیرا همیشه از شایعات جدایی او حرف زده‌ایم.»

ماتئوس علاوه بر انتقادش به کیمیش، از بهانه توخل پس از شکست از فرانکفورت نیز انتقاد کرد.

سرمربی بایرن بعد از بازی توضیح داد که چند دقیقه قبل از شروع بازی از تاکتیک جدید و ترکیب دفاعی فرانکفورت گیج شده و می‌خواست تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند.

ماتئوس گفت: «این توجیه بیش از همه مرا شگفت‌زده کرد. مربی نمی‌تواند از این به عنوان یک بهانه برای شکست استفاده کند. او بعد از پنج دقیقه از بازی، می‌توانست به چیزی که برایش غیرمنتظره بود، واکنش درست نشان دهد.»