به گزارش "ورزش سه"، اورتون 120 فصل در دسته اول فوتبال انگلیس حضور داشته است. تافی‌ها از سال 1954 پا به لیگ دسته دوم نگذاشته‌اند و تنها 4 فصل در لیگ برتر انگلیس حضور نداشته‌اند. با این حال، در دو فصل اخیر، "تافی‌ها" به سختی توانسته‌اند در لیگ برتر بمانند.

با وجود جریمه سنگینی که علیه این باشگاه وضع شد، آن‌ها نتایج قابل توجهی به دست آورده‌اند. این باشگاه به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین پایداری و سودآوری مالی لیگ برتر به کسر 10 امتیاز محکوم شد.

اغلب رسانه‌های انگلیسی این کسر امتیاز را "بزرگترین محرومیت ورزشی در تاریخ مسابقات لیگ برتر انگلیس" توصیف کردند. اورتون با این کسر امتیاز با 4 امتیاز به منطقه سقوط رفت و از رتبه چهاردهم به رده نوزدهم رسید. با این وجود کسب 9 امتیاز به آن‌ها کمک کرد تا اکنون 5 امتیاز از منطقه سقوط فاصله داشته باشند.

تافی‌ها پس از محرومیت، طی 4 بازی، 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن را به دست آورده‌اند و این نتایج آن‌ها را از منطقه سقوط خارج کرده است.

در این دوره تنها لیورپول، استون ویلا و بورنموث 10 امتیاز از این 4 بازی به دست آورده‌اند. اورتون فقط در شکست 3-0 مقابل منچستریونایتد نتوانست امتیازی کسب کند. طی 3 بازی دیگر آن‌ها ناتینگهام فارست (0-1)، نیوکسل (3-0) و چلسی (2-0) را شکست دادند.

1965276

آمار کامبک

مایکل براون بازیکن سابق اورتون درباره عملکرد این تیم گفت: " آن‌ها در شرایط سختی یک عملکرد باورنکردنی داشته‌اند. فکر می‌کردم که با کسر 10 امتیاز آن‌ها بدتر می‌شوند اما آن‌ها به سرعت به نتیجه رسیده‌اند. آن‌ها انگار اورتون دیگری شده‌اند."

اورتون طی 12 بازی گذشته 2 مرتبه کلین‌شیت داشت اما طی این بازی‌ها 3 مرتبه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. همینطور میانگین گل زده آن‌ها از 1.1 گل به 1.5 گل در هر بازی رسیده است. شان دایش، سرمربی اورتون، گفت: " آن‌ها 10 امتیاز از ما گرفتند اما ما رو به جلو به مسیرمان ادامه می‌دهیم." دایش با فوتبالی حساب شده، مستقیم و بدون حاشیه (سومین تیم با کمترین پاس در هر بازی (355)، مالکیت توپ (40 درصد) و بیشترین ارسال(63) ) در فصل جاری لیگ برتر است. او این تیم را فصل گذشته از سقوط نجات داد و بار دیگر در حال انجام این کار است.

دایش توضیح داد: " وقتی من آمدم در 20 بازی 15 امتیاز داشتیم، حالا اگر این محرومیت نبود، خیلی بهتر می‌شدیم. این یک تغییر بزرگ است و نشان می‌دهد که باشگاه در حال رشد است."

طرز فکر شان دایش نشان می‌دهد که او در برابر هر ضربه‌ای مقاومت می‌کند.