به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ و اشتوتگارت در روز یکشنبه از ساعت ۲۲:۰۰ در ورزشگاه آلیانز آرنا به‌مصاف همدیگر می‌روند. نکته جذاب این بازی رویارویی هری کین و سرهو گیراسی است. این دو مهاجم در این فصل بوندسلیگا عالی کار کرده‌اند و کین با ۱۸ و گیراسی با ۱۶ گل در رده‌های اول و دوم جدول گلزنان قرار دارند.

لوتار ماتئوس در جدیدترین صحبت‌هایش درباره شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو بازیکن صحبت کرد. او در این باره گفت: «آنها دو نوع مختلفی از مهاجم هستند. وجه مشترک آنها این است که گل‌های زیادی به ثمر می‌رسانند و فقط متعلق به محوطه جریمه نیستند. آنها با هم‌تیمی‌های خود کار می‌کنند و از مدافعان در محوطه جریمه فاصله می‌گیرند‌.

1966796

وقتی اشتوتگارت با دو مهاجم بازی می‌کند، گیراسی کمی از مرکز فاصله می‌گیرد و به سمت چپ خط حمله می‌رود. از سمت دیگر، کین می‌تواند به عقب‌تر برود و بازی‌سازی کند. او می‌تواند مانند کیمیش پاس‌های پشت مدافعان بیاندازد و توانایی یک بازی‌ساز را دارد. گیراسی این قابلیت را ندارد. اگرچه پاس‌های خوبی به هم‌تیمی‌هایش می‌دهد؛ اما به اندازه کین در این زمینه تأثیرگذار نیست‌. برای هر دو مهاجم مهم است که تیم‌هایشان هجومی بازی کنند. اگر دفاعی بازی کنید، به خودتان ظلم کرده‌اید؛ زیرا از کل توانایی‌های آنها استفاده نکرده‌اید.

1966795

من طرفدار هر دو بازیکن هستم. کین بیشتر یک رهبر است. او به طرز باورنکردنی‌ای آماده است و روی هم‌تیمی‌هایش تأثیر می‌گذارد. گیراسی اما بیشتر روی خودش متمرکز است، اما به دلیل همین ویژگی، گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند و برای تیم بسیار مهم است. هم‌تیمی‌هایش برای او ارزش زیادی قائل هستند. او از نظر بدنی، قوی‌تر و سریع‌تر است. اگر یک بازیکن بودم، دوست نداشتم مقابل او بازی کنم. کین جای‌گیری‌های عالی و تجربه‌ای فوق‌العاده دارد. اگر بگویم یکی از آنها بهتر است، توهین‌آمیز و غیرمنصفانه خواهد بود.»