به گزارش ورزش سه، تیم ملی آرژانتین در 18 دسامبر 2022 در فینال جام جهانی قطر مقابل فرانسه قرار گرفت و پس از تساوی 3-3 در وقت قانونی و وقت‌های اضافه، در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد تا عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را  کسب کند.

جیانی اینفانتینو در بخشی از مصاحبه ای که روز دوشنبه و در سالروز این قهرمانی به طور کامل از beIN Sports پخش خواهد شد، گفت: صحنه دریافت جام جهانی توسط مسی فوق‌العاده بود. او با تیم و مردمش برای کسب این عنوان می‌جنگید.

1889066

وی افزود: فرانسه هم بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد و کیلیان هت‌تریک و یک پنالتی به ثمر رساند. او قبلاً در جوانی قهرمان جام جهانی شده بود. در جام جهانی 2022، دو تیم فوق العاده در فینال با یکدیگر روبرو شدند و این فوق‌العاده است.

اینفانتینو همچنین از هواداران آرژانتینی که از تیم‌شان حمایت کردند، تمجید کرد و گفت آنها فضای زیبایی را در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر ایجاد کردند. او عنوان کرد: هواداران آرژانتینی در طول مسابقات فوق‌العاده بودند. به یاد دارم که حتی بعد از باخت به عربستان سعودی، ده‌ها هزار هوادار که برای تشویق به قطر آمده بودند و حتی بعد از بازی‌ها ساعت‌ها در استادیوم می‌ماندند و تشویق می‌کردند. این به بازیکنان آرژانتینی کمک کرد.

رئیس فیفا همچنین جام جهانی قطر را بهترین دوره این مسابقات در تاریخ توصیف کرد و تاکید کرد که این جام برای همه کسانی که آن را دنبال کردند، شور، اشتیاق و شادی به ارمغان آورد. او گفت: جام جهانی 2022 قطر به سادگی بهترین دوره تاریخ بود. ما احساس شادی، غرور و موفقیت کردیم.

وی در پایان گفت: هر آنچه که در بهترین فوتبال می‌توان ارائه کرد، در جام جهانی قطر اتفاق افتاد و در این دوره 5 میلیارد نفر از خانه‌های خود مسابقات را تماشا کردند و 3.5 میلیون هوادار نیز مسابقات را در قطر دنبال کردند. ما از مسابقات فوق العاده لذت بردیم.