با علیرضا محمد مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس در خصوص شرایط این روزهای این تیم و شانس قهرمانی سرخ پوشان در این فصل لیگ برتر گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

با توجه به شرایط لیگ و جدول رده بندی، شانسی برای قهرمانی متصور هستید؟

ببینید، تسلیم نشدن و جنگیدن تا آخرین لحظه در خون پرسپولیس است و جزو فلسفه این باشگاه به حساب می‌آید. پرسپولیس همیشه این توان را دارد که از پس مشکلاتش برآید. در حال حاضر حل مشکلات فنی با کادر است که می‌دانم یحیی و همکارانش به خوبی از مشکلات آگاه هستند و آن را برطرف خواهند کرد. در بخش حل مشکلات روحی و روانی تیم علاوه بر کادر فنی و مجموعه داخلی باشگاه، هواداران و پیشکسوتان نقش مهمی را ایفا می‌کنند. انرژی مثبتی که از سوی هواداران و پیشکسوتان به تیم منتقل می‌شود می‌تواند به تیم کمک کند تا با روحیه ای دوچندان برای کسب ۶ پیروزی در بازی‌های باقی مانده به میدان بروند.

ولی با توجه به عمملکرد پرسپولیس در بازی‌های گذشته اینکه این تیم بتواند همه بازی‌ها را ببرد، کمی‌دور از ذهن است

بله کار واقعا سخت است ولی نشدنی نیست. فوتبال قابل پیشبینی نیست و هر اتفاقی ممکن است که رخ دهد. شک نکنید که استقلال در این ۶ بازی امتیازات زیادی از دست خواهد داد و ما می‌توانیم از این موضوع نهایت بهره را ببریم.

یکی از انتقاداتی که به کادرفنی پرسپولیس می‌شود، مربوط به نیمکت نشینی سید جلال حسینی است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

من نمی‌دانم دلیل نیمکت نشینی حسینی چیست و اصلا شرایط بازی کردن را به لحاظ بدنی دارد یا خیر.با این حال معتقدم، سیدجلال برای پرسپولیس صرفا یک مدافع نیست. او کاپیتان و لیدر و یک فرمانده برای تیم است که حضورش در کنار پرسپولیسی‌ها غنیمت بزرگی برای تیم محسوب می‌شود و می‌توان گفت او وزنه روحی و روانی خوبی برای پرسپولیس است. بازگشت او به ترکیب پرسپولیس در بازی‌های باقی مانده فصل علاوه بر شرایط فنی از نظر روحی و روانی نیز برای تیم یک تکیه گاه  خواهد بود.در بازی با آلومینیوم دیدیم که مدافعان پرسپولیس نمایش پراشتباهی داشتند و روی گل‌ها مقصر بودند. امیدوارم این اشتباهات برای ادامه لیگ برطرف شود .

بعد از شکست مقابل آلومینیوم عده ای از هواداران خواهان رفتن یحیی گل محمدی شدند. نظر شما در این رابطه چیست؟

با چند باخت که مربی را تغییر نمی‌دهند. کارنامه گل محمدی در پرسپولیس مشخص است و همه ما می‌دانیم که چه نتایج خوبی به همراه پرسپولیس گرفته است. نباید قهرمانی‌هایی که یحیی با پرسپولیس کسب کرده را فراموش کنیم. ماندن یا رفتن گل محمدی دست مدیران باشگاه و خودش است ولی من مخالف جدایی او هستم. به نظرم گل محمدی می‌تواند برای فصل آینده تیمی‌قدرتمند بسازد و روانه مسابقات کند. ضمن اینکه فراموش نکنیم پرسپولیس از ابتدای فصل چه مشکلات زیادی داشت و بازیکنان مهمی را هم از دست داد.