به گزارش "ورزش سه"، دوازده ستاره انگلیسی و یا شاغل در فوتبال انگلیس نامزد جایزه سالانه "ریچ پی ال سی" شدند که با رای مردم به محبوب‌ترین بازیکن سال تعلق می‌گیرد. این جایزه سال گذشته توسط برونو گیماراس، هم تیمی تریپیه در نیوکسل، کسب شد. تریپیه، مدافع راست و کاپیتان نیوکسل، نقش مهمی را در سال 2023 برای کلاغ‌ها ایفا کرد و فصل گذشته کمک بزرگی برای رسیدن این تیم به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر انگلیس انجام داد.

این بازیکن 33 ساله این جایزه را بالاتر از ارلینگ هالند ماشین گلزنی منچسترسیتی به دست آورد که در جایگاه دوم ایستاد و جود بلینگام هم تنها با اختلاف سه رای با هالند سوم شد. هالند به گفته بسیاری برنده واقعی جایزه توپ طلای امسال بود و مطمئناً اگر مسی برای کسب عنوان قهرمانی آرژانتین در قطر معجزه نمی‌کرد، در مسیر کسب این عنوان قرار داشت.

1969350

بلینگام هم پس از انتقال 113 میلیون پوندی به رئال مادرید از بروسیا دورتموند در تابستان به صعود سریع خود به بالاترین سطح فوتبال جهان در سال 2023 ادامه داد. یک شروع فوق العاده در مادرید باعث شد که سال او با جایزه پسر طلایی 2023 و شهرت فزاینده در بین بهترین‌های جهان به پایان برسد. 
بنابراین موفقیت تریپه در ربودن قلب هواداران انگلیسی در کنار موفقیت‌های دو رقیب دیگرش بسیار عجیب جلوه می‌کند. بوکایو ساکا از آرسنال و محمد صلاح، برنده دو بار این جایزه، پس از یک دوره موفق و قابل توجه دیگر در لیگ برتر، یک بار دیگر در جمع پنج نفر برتر این جایزه بودند.