روی هاجسون مسن ترین مربی است که تا به حال در لیگ برتر مربیگری کرده است.

مربیان معروفی نظیر الکس فرگوسن و آرسن ونگر در میان مسن ترین مربیانی هستند که در لیگ برتر مربیگری کرده اند.

به گزارش طرفداری و به نقل از آنالیست، باشگاه واتفورد روز گذشته کلودیو رانیری را تنها بعد از چند ماه حضور در این تیم برکنار کرد و شنیده ها حاکی از این است که روی هاجسون، مربی کهنه کار انگلیسی فاصله چندانی تا برگشت از بازنشستگی و قبول هدایت واتفورد را ندارد. به همین بهانه، وب سایت آنالیست فهرستی از 10 مربی مسن که سابقه حضور در لیگ برتر دارند را منتشر کرده است که در ادامه می خوانید:

روی هاجسون با سن 73 سال و 287 روز

هاجسون در پایان فصل گذشته به دوران مربیگری خود پایان داد و این مربی در آخرین بازی خود به همراه پالاس مقابل لیورپول 73 سال و 287 روز داشت. تا مسن ترین مربی که در لیگ برتر فعالیت کرده، لقب بگیرد. این بازی 23 می 2021 برگزار شد و لیورپول با دو گل به پیروزی رسید. در صورت حضور هاجسون در واتفورد، او می تواند رکوردش را دست نیافتنی تر کند.

بابی رابسون با سن 71 سال و 192 روز

رابسون در آخرین بازی خود به عنوان مربی با نیوکاسل مقابل استون ویلا قرار گرفت و در آن زمان 71 سال و 192 روز سن داشت. این بازی در 28 می 2004 برگزار شد و به تساوی 0-0 رسید.

الکس فرگوسن با سن 71 سال و 139 روز 

مربی اسطوره ای منچستریونایتد در آخرین بازی خود به عنوان مربی شیاطین سرخ 71 سال و 139 روز داشت که مقابل وست بروم قرار گرفت. این بازی در 19 می 2013 برگزار شد و یونایتد مقابل وست بروم به تساوی پر گل 5-5 رسد.

نیل وارنوک با سن 70 سال و 162 روز

این مربی آخرین بار با کاردیف در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد قرار گرفت که این بازی در 12 می 2019 برگزار شد و وارنوک در آن زمان 70 سال و 162 روز داشت که کاردیف توانست با دو گل منچستریونایتد را شکست دهد. این مربی این روزها در 72 سالگی در میدلزبرو در چمپیونشیپ مربیگری می کند و اگر این تیم به لیگ برتر صعود کند و وارنوک هنوز مربی این تیم باشد، وارنوک می تواند تبدیل به رقیبی جدی برای هاجسون تبدیل شده و در این جدول نیز صعود کند.

کلودیو رانیری با سن 70 سال و 93 روز

رانیری پنجمین مربی است که با بیش از 70 سال سن در لیگ برتر مربیگری کرده است. آخرین بازی او همین چند روز پیش و مقابل نوریچ در 21 ژانویه 2022 بود. او امسال مسن ترین سرمربی حاضر در لیگ برتر بود. ضمن این که فصل گذشته نیز مسن ترین مربی سری آ ایتالیا بود.

گاس هیدینک با سن 69 سال و 189 روز

مربی نامدار هلندی آخرین بار در لیگ برتر با چلسی در می 2016 مقابل لستر قرار گرفت و اندکی بعد جای خود را به آنتونیو کونته داد.

آرسن ونگر با سن 68 سال و 203 روز

مربی فرانسوی توپچی ها بعد از سال ها حضور در این تیم، آخرین بار در می 2018 مقابل هادرزفیلد قرار گرفت و توانست با یک گل آرسنال را پیروز میدان کند تا هفتمین مربی مسن لیگ برتر لقب بگیرد.

دیک آدووکات با سن 68 سال و 6 روز

 این مربی در اکتبر 2015 برای آخرین بار با ساندرلند مقابل وست هم قرار گرفت و یک روز بعد از این دیدار هم ساندرلند را ترک کرد.

هری ردنپ با سن 67 سال و 335 روز

این مربی کهنه کار در ژانویه 2015 برای آخرین بار با کوئینز پارک رنجرز در لیگ برتر مقابل استوک قرار گرفت و سه بر یک شکست خورد و چند روز بعد نیز از سمت خود استعفا داد.

سم آلاردایس با سن 66 سال و 216 روز

دهمین مربی مسن حاضر در لیگ برتر سم آلاردایس معروف بوده است که آخرین بار با وست بروم مقابل تیم لیدز قرار گرفت و سه بر یک شکست خورد. این مربی بعد از برکناری از وست بروم تا به امروز دیگر هدایت تیم دیگری را قبول نکرده است.