به گزارش "ورزش سه"، در هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس تاتنهام از اورتون میزبانی کرد و با نتیجه نزدیک 2-1 برنده شد. در این بازی ریچارلیسون و سون هیونگ مین برای تاتنهام گلزنی کردند و تک گل اورتون را هم آندره گومز به ثمر رساند.

ویدئو: 320200

تاتنهام این بازی را بهتر از میهمانش آغاز کرد و سعی داشت با مالکیت توپ بیشتر روی عملکرد حریف اثر بگذارد. در همان دقیقه یک اسماعیل سار روی ضربه والی دروازه اورتون را تهدید کرد که جردن پیکفورد به خوبی این ضربه را مهار کرد. 3 دقیقه بعد ویتالی میکولنکو در محوطه تاتنهام مانند سار یک موقعیت خوب داشت که با واکنش گلیلمو ویکاریو این ضربه دفع شد.

تاتنهام خیلی زود در این بازی از حریف پیش افتاد. اسماعیل سار که با پاس به جلو در نزدیکی محوطه جریمه قرار گرفت و ریچارلیسون را در موقعیت خوبی دید که روی پاس عرضی این مهاجم برزیلی موفق شد پیکفورد را شگفت زده کرده و توپ را وارد دروازه تیم سابق خود کند.

1970308

اگرچه در دقیقه 16 و 17 ویکاریو بود که دو موقعیت خطرناک گلزنی را از اورتون گرفت، تاتنهام یک مرتبه دیگر به گل رسید و از حریفش پیش افتاد.

دقیقه 18 پس از یک دو دژان کولوسفسکی و برنان جانسون روی ضربه کوتاه کرنر، ضربه پرقدرت جانسون توسط پیکفورد دفع شد اما عدم اثرگذاری مدافعان به سون هیونگ مین اجازه داد توپ بلوکه شده را با ضربه پای راست به گوشه دروازه راه پیدا کند.

1970305

اورتون با امید بازگشت به جریان بازی و کاهش تفاضل بازی می کرد که دقیقه 24 ادریسا گویه دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا آندره گومز وارد زمین شود.

اورتون نتوانست جریان بازی را در اختیار داشته باشد اما هنگام مالکیت توپ تلاش داشت تا با ایجاد خطر شانس تغییر نتیجه را امتحان کند. جدی‌ترین فرصت گلزنی اورتون در نیمه اول در دقیقه 45+5 توسط جک هریسون با شوت داخل محوطه جریمه به دست آمد که ویکاریو به خوبی آن را مهار کرد.  

اورتون در نیمه دوم فشار بیشتری روی دروازه تاتنهام آورد و دقیقه 51 امیدوار بود که یکی از گل‌ها را جبران کرده اما VAR آن را رد کرد. آندره گومز توپ را با خطا از امرسون رویال دریافت کرد و آن را به کالورت لوین پاس داد که در نهایت به گل ختم شود. داور با بازبینی این صحنه تصمیم گرفت که به دلیل خطا روی بازیکن تاتنهام گل مردود است.

1970307

تاتنهام دقیقه 56 به حملات اورتون پاسخ داد و روی پاس کولوسفسکی به سار او شانس گلزنی خود را امتحان کرد که ضربه خطرناک او به گوشه دروازه با واکنش پیکفورد دور شد.

در دقیقه 62 اورتون بد شانس بود که ضربه جیمز گارنر پس از برخورد با تیرک عمودی دروازه تاتنهام راه اوت شد. دقیقه 75 کولوسفسکی با سماجت تود را به سمت دروازه اورتون پیش برد و ضربه محکمی به سمت چارچوب داشت که با سیو پیکفورد راهی به دروازه نیافت.

1970306

دقیقه 82 بالاخره اورتون توانست قفل دروازه تاتنهام را بشکند. ارسال کرنر پس از دفع ناقص مدافعان به آندره گومز رسید که او پس از کنترل با ضربه پرقدرت به گوشه دروازه موفق شد اولین گل تیمش را به ثمر برساند.

اورتون انگیزه زیادی داشت تا نتیجه بازی را به تساوی بکشاند که در دقیقه 5+90 هم به تیرک افقی تاتنهام ضربه زد اما در نهایت 3 امتیاز این بازی سهم شاگردان آنگه پوستکوگلو شد. تاتنهام با این برد 36 امتیازی شد و در رده چهارم قرار گرفت. اورتون که طی 4 بازی قبلی برنده شده بود با این شکست، 16 امتیازی شد و در رده شانزدهم قرار گرفت.