به گزارش ورزش سه، کوین یامگا با گلی که مقابل گل‌گهر به ثمر رساند تعداد گل های خود را برای استقلال به عدد 23 رساند و فاصله چندانی با شیخ دیاباته ندارد تا عنوان برترین گلزن خارجی استقلال را به نام خود ثبت کند.

شیخ دیاباته مهاجم اسبق استقلال با 27 گل در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارد و پس از کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر، عنوان برترین گلزن خارجی باشگاه استقلال را هم به نام خود ثبت کرده بود، اما عملکرد درخشان یامگا در سه سالی که در استقلال بود خیلی زود این رکورد را تهدید کرد.

یامگا در فصل اول حضور خود 10 گل به ثمر رساند و تمام این گلها در مسابقات لیگ برتر زده شد، او در دومین فصل حضور خود 9 گل برای استقلال ثبت کرد که دو گل آن در جام حذفی مقابل تراکتور به ثمر رسید.

و در این فصل کوین یامگا با 4 گلی که در لیگ به ثمر رسانده به 23 گل رسید و فرصت این را دارد تا با زدن 5 گل دیگر رکورد دیاباته را شکسته و به تنهایی در صدر برترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال قرار بگیرد.

در صورتی که این مهاجم فرانسوی از تعداد گلهای دیاباته عبور کند با توجه به اینکه هیچکدام از خارجی های نزدیک به آمار او شانس حضور مجدد در استقلال را ندارند، برای سالها این عنوان دست خود او باقی خواهد ماند.