به گزارش "ورزش سه"، حکم جدید کمیته انضباطی درخصوص اتفاقات دیدار استقلال و ذوب آهن اعلام شد که طی آن جواد نکونام مبلغ 200 میلیون تومان جریمه شد و در صورتی که رأی صادره نیز قطعی شود، سرمربی آبی پوشان یک جلسه از همراهی تیمش محروم خواهد شد.

در دیدار میان استقلال و ذوب آهن بود که تصویربرداری لالیگایی در استادیوم فولادشهر، حسابی جنجالی از آب درآمد و نکونام و فیلمبردار صداوسیما در پایان مسابقه، با یکدیگر دچار تنش شدند که با پادرمیانی اطرافیان، این موضوع ختم به خیر شد.

داستان از این قرار بود که استقلالی‌ها در طول بازی به حضور فیلمبردار سیار در محوطه فنی سرمربی آبی‌ها اعتراض کردند که در پایان بازی و پس از حضور دوباره این فیلمبردار در نزدیکی‌های نکونام، باعث عصبانیت نکو و چالش میان طرفین شد.

1958846

حالا نیز کمیته انضباطی رأی خود را درخصوص اتفاقات رخ داده صادر کرده که طی آن، نکونام به پرداخت 200 میلیون محکوم شده است. از آنجایی که سرمربی آبی پوشان به دلیل مصاحبه‌هایش در پایان دیدار با آلومینیوم یک جلسه تعلیقی نیز محروم شده بود، احتمال فعال شدن این محرومیت نیز وجود دارد.

در حکم کمیته انضباطی آمده است:

در خصوص گزارش مقامات رسمی و بدرفتاری سرمربی تیم‌ استقلال آقای جواد نکونام در قبال مقامات غیررسمی مسابقه با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده از جمله گزارش‌های نماینده فدراسیون، ناظر انضباطی و هیئت فوتبال استان اصفهان تخلفات انتسابی محرز و مسلم تشخیص و مستند به مواد 50، 54 ، 71 و 86 مقررات انضباطی حکم بر محکومیت آقای جواد نکونام به پرداخت مبلغ 200 میلیون ريال جریمه نقدی صادر می‌گردد که با توجه به صدور حکم یک جلسه محرومیت تعلیقی طی دادنامه شماره 1283 مورخ 1402/8/8 در صورت قطعیت محکومیت موضوع این دادنامه محرومیت تعلیقی مذکور نیز اجرا خواهد شد.

از آنجایی که این رأی برای محرومیت تماشاگران سپاهان نیز با همین سبک نگارش منتشر شده بود، به نظر می‌رسد که نکونام نمی‌تواند استقلال را در بازی بعدی برابر پیکان همراهی کند.