به گزارش "ورزش سه" بعد از صعود آسان ژاپن و برتری پرگل مقابل تایلند در مرحله یک چهارم نهایی، کره جنوبی توانست با شگفتی‌سازی استرالیا را کنار بزند و نوبت به انجام دو مسابقه دیگر از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا رسید تا تکلیف 4 تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.

 

در اولین مسابقه، چین توانست در روزی که ویتنام بازی را بهتر آغاز کرده بود و با یک گل از حریف خود پیش افتاد، کامبک بزند و با درخشش وانگ شوانگ کاپیتان خود به بازی برگشته و با گلزنی وانگ شِن‌شِن و تانگ جیالی با برتری 3-1 از میدان خارج شود تا حریف ژاپن در مرحله نیمه نهایی شده و صعودش به جام جهانی 2023 قطعی شود.

 

در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی هم فیلیپین توانست با گلزنی ستاره دورگه و فیلیپنی-آمریکایی خود کوئینلی کوئزادا از چین‌تایپه پیش بیفتد و آن‌ها در آستانه خلق یک شگفتی بودند اما سوپرگل ژئو لی‌پینگ در دقایق پایانی مسابقه باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود و در اوقات اضافی هیچکدام از تیم‌ها موفق به گلزنی نبودند تا پنالتی‌ها تکلیف برنده را مشخص کند.

 

در ضربات پنالتی 2 تیم دو ضربه ابتدایی خود را به گل تبدیل کردند؛ پنالتی سوم چین‌تایپه گل شد اما پنالتی سوم فیلیپنی‌ها از دست رفت. در ادامه پنالتی چهارم دو تیم خراب شد و در پنالتی حساس پنجم، چین‌تایپه‌ای‌ها فرصت پیروزی را از دست دادند و پنالتی فیلپیین گل شد تا کار به ضربه ششم کشیده شد. در ششمین پنالتی، چین‌تایپه بازهم در گلزنی ناکام بود تا سارینا بولدن از فیلیپین پنالتی خود را گل کند و فیلیپین در پنالتی‌ها با نتیجه 4-3 برنده شود.

 

با تعیین چهار تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی، این چهار تیم مضاف بر نیمه‌نهایی صعودشان به جام جهانی 2023 استرالیا-نیوزلند هم قطعی شد.

 

جالب آن‌که در مرحله شانس مجدد، تایلند، ویتنام و چین‌تایپه در گروه سه تیمی به مصاف هم می‌روند و سرگروه مستقیماً عازم جام جهانی خواهد شد و تیم‌های دوم و سوم نیز عازم مرحله پلی‌آف بین‌قاره‌ای می‌شوند.

 

 

برنامه مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا (14 بهمن):

ژاپن - چین
فیلپیین - کره جنوبی

 

برنامه گروه شانس مجدد برای کسب سهمیه مستقیم جام جهانی:

 

13 بهمن

تایلند - چین‌تایپه

 

15 بهمن

چین‌تایپه - ویتنام

 

17 بهمن

ویتنام - تایلند