به گزارش ورزش سه، احسان حاج صفی (ایران)، حسن الحیدوس (قطر)، ژانگ لینپنگ (چین)، حسن معتوف (لبنان) و سونیل چتری (هند) پنج کاپیتان در جام ملت‌های آسیا خواهند بود که با کوله باری از تجربه در این مسابقات به میدان خواهند رفت.

این بازیکنان سال‌های طولانی برای تیم ملی کشورشان به میدان رفتند و این احتمال وجود دارد که آخرین حضورشان در یک تورنمنت بزرگ ملی را پشت سر بگذارند و به همین واسطه به دنبال درخشش و ثبت رکورد فوق‌العاده در دوران ورزشی خود خواهند بود.

در بین بازیکنان زیر احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی کشورمان بیشترین حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده است.

در ادامه می‌پردازیم به عملکرد پنج کاپیتان با تجربه جام ملت‌های 2023 آسیا:

1975741

بولت پرسپولیسسونیل چتری (هند)
سونیل چتری برای اولین بار در جام آسیا در سال 2011 در قطر به میدان رفت و با گلزنی در برابر کره و بحرین در مرحله گروهی درخشش را آغاز کرد، او پس از غیبت در جام ملت‌های آسیا در سال 2019 به همراه تیم ملی هند در امارات حاضر شد  و در پیروزی 4-1 هندوستان مقابل تایلند دو گل برای هندی‌ها به ثمر رساند تا به اولین پیروزی خود در تاریخ 55 ساله فوتبالشان دست پیدا کنند

این بازیکن 39 ساله که پس از رونالدو و مسی، سومین گلزن برتر فوتبال جهان است که در ترکیب تیم ملی هند در جام ملت‌های 2023 به میدان خواهد رفت و سومین حضور خود را تجربه می‌کند.

1975745

بولت پرسپولیسحسن معتوق (لبنان)
یکی دیگر از مهاجمان کهنه کار آسیا حسن معتوق است که به عنوان بهترین گلزن تاریخ و بیشترین بازی ملی لبنان در اوج دوران پختگی خود قرار دارد، و این تیم را به دومین حضور موفق خود در جام ملت‌های آسیا در قطر هدایت خواهد کرد.

آخرین حضور لبنان در جام ملت‌های آسیا به سال 2000 که میزبان مسابقات بودند باز می‌گشت، این کشور به همراه معتوف در سال 2019 در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کردند، لبنان در دو بازی اول مقابل عربستان و قطر شکست خوردند و معتوق در بازی با کره شمالی اولین گل خود در این تورنمنت را به ثمر رساند، لبنان با نتیجه چهار بر یک از سد کره شمالی گذشت.

این بازیکن خلاق و 36 ساله لبنان از سال 2006 برای این تیم به میدان رفته و 110 مسابقه برای کشورش انجام داده است و با حضور در جام ملت‌های 2023 آسیا به دنبال درخشش در دومین حضور خود خواهد بود.

1975742

بولت پرسپولیسژانگ لینپنگ (چین)
ژانگ لینپنگ که از سال 2010 ستون اصلی خط دفاعی چین محسوب می‌شود، در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا مقابل کویت در سال 2011 گلزنی کرد.

ژانگ در دوران اوج خود دو عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به همراه گوانگژو در سال‌های 2013 و 2015 به دست آورد و همچنین افتخارات داخلی متعددی را به دست آورد و ثابت کرد یکی از بازیکنان کلیدی در دهه گذشته فوتبال چین است.

ژانگ 34 ساله چهارمین حضورش در جام ملت‌های آسیا را تجربه می‌کند و به دنبال این خواهد بود که آخرین نمایش احتمالی خود را در این مسابقات به بهترین شکل به پایان برساند.

1975743

بولت پرسپولیسحسن الحیدوس (قطر)
الحیدوس کاپیتان موفق‌ترین نسل فوتبال قطر است، او بزرگترین دستاورد تاریخ فوتبال کشورش را رقم زد و به همراه تیم ملی این کشور در جام ملت‌های آسیا 2019 با شکست ژاپن در فینال مسابقات به عنوان قهرمانی رسید و جام را بالای سر برد، او در بازی نیمه نهایی مقابل امارات میزبان یکی از ستارگان قطر و از عوامل اصلی صعود به فینال بود، او همچنین در سال 2011 به همراه السد به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید تا یکی از پرافتخارترین بازیکنان آسیا لقب بگیرد که دو جام ملی و باشگاهی را بالای سر برده است.

با سابقه‌ترین بازیکن تیم ملی قطر در این مسابقات بار دیگر به دنبال افتخارآفرینی و هدایت تیم ملی کشورش برای موفقیت است.

1975744

بولت پرسپولیساحسان حاج صفی (ایران)
احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی ایران از سال 2008 به عنوان بازیکن ثابت برای تیم ملی ایران به میدان رفته و 135 بازی برای تیم ملی کشورمان انجام داده است، احسان در سه جام‌جهانی حضور داشته و حالا چهارمین جام ملت‌ها را هم تجربه خواهد کرد.

کاپیتان 33 ساله ایران فصل خوبی را در لیگ یونان سپری کرد و در جام ملت‌های 2022 به دنبال طلسم شکنی و قهرمانی با ایران پس از 3 حضور ناموفق و حذف در مراحل مختلف خواهد بود.

احسان پس از حضور در جام جهانی 2022 این بار با بازوبند کاپیتانی در جام ملت‌های آسیا شرکت خواهد کرد و به احتمال بسیار در سمت چپ خط دفاعی به عنوان بازیکن ثابت حضور پیدا خواهد کرد و تیم ملی را برای رسیدن به عنوان قهرمانی هدایت می‌کند.