به گزارش "ورزش سه"، دیشب اعلام شد که دوریوال جونیور به عنوان سرمربی تیم ملی برزیل انتخاب شده است. او برزیل را در کوپا آمه‌ریکای تابستان آینده و احتمالأ جام جهانی ۲۰۲۶ هدایت خواهد کرد.

نیمار که در حال گذراندن مصدومیتش از ناحیه رباط صلیبی است، نماد تیم ملی در چند سال گذشته بوده است و می‌تواند در رقابت‌های پیش‌رو نیز به تیمش برای کسب عنوان قهرمانی کمک کند.

البته او با سرمربی جدید تیم ملی خاطرات خوبی ندارد. در سال ۲۰۱۰ نیمار ۱۸ ساله یکی از ستاره‌های باشگاه سانتوس برزیل بود. هدایت این تیم را دوریوال جونیور بر عهده داشت.

1976526

نیمار در آن زمان به شدت به پنالتی علاقه داشت و در یکی از بازی‌ها از سرمربی خواست که او به جای مارسل،‌ پنالتی‌زن اول باشگاه باشد. این درخواست با مخالفت سرمربی برزیلی مواجه شد.

همین اتفاق باعث رخ دادن درگیری بزرگی بین نیمار و سرمربی شد. نیمار مدت‌ها مجبور بود جدا تمرین کند و از تمرینات گروهی محروم شده بود. او همچنین برای دو بازی حساس تیم از لیست خط خورد.

1976535

رسانه‌ها همچنین گزارش داده‌اند که ستاره برزیلی با جریمه مالی هم روبرو شده است و یک سوم دستمزد ماهانه او کاهش یافته است. دوریوال در آن زمان به رسانه‌ها گفته بود: «این استراحت برای او بسیار خوب خواهد بود. من بابت این تصمیم عذاب وجدان ندارم زیرا به او هم کمک خواهد شد. من او را به‌خاطر لذت تنبیه نمی‌کنم. این تصمیم را گرفتم چون لازم است.»
با این حال نیمار مدتی بعد خوشبختی را به چشم دید، زیرا این سرمربی از هدایت سانتوس برکنار شد. حالا باید دید با انتخاب دوریوال جونیور به‌عنوان سرمربی تیم ملی و بازگشت نیمار به تیم ملی، دیدار مجدد این دو چگونه خواهد بود.