به گزارش "ورزش سه"، روز 24 آبان 1380 بازی برگشت ایران و ایرلند در حضور صد هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد. در حالی که ایرلند دو سال بود در مسابقات رسمی شکست نخورده بود، ایران موفق شد این تیم را با تک گل یحیی گل محمدی شکست دهد اما شاگردان بلاژ در مجموع دو بازی با نتیجه 2 بر 1 شکست خوردند و نتوانستند به جام جهانی صعود کنند.

یحیی گل‌محمدی در برنامه جام آرزوها در گفت و گو با پژمان بازغی به مرور اتفاقات آن بازی پرداخت. یحیی گفت: آن اشک‌ها ناخودآگاه بود. ما مرحله و پروسه سختی را گذرانیم که به آن مرحله رسیدیم. تیم شایسته‌ای هم داشتیم که در جام جهانی حضور داشته باشیم چون واقعا یک نسل و تیم خیلی خوبی داشتیم. شاید برنامه‌ریزی خوبی برام بازی نداشتیم و مشکلات زیادی پیش آمد. در بازی اول من خودم هم مصدوم بودم و به آن بازی نرسیدیم و تغییراتی در ترکیب به وجود آمد می‌توانستیم حداقل آنجا دو بر یک ببازیم و یک گل بزنیم.

ویدئو: 321856

او ادامه داد: چند موقعیت خیلی خوب داشتیم که گل نشد آن باوری که باید را جلوی ایرلند نداشتیم. با توجه به اینکه آنها یک تیم حرفه‌ای بودند و بیش از ۳۰ بازی نباخته بودند آنجا هم می‌توانستیم حداقل یک گل بزنیم و بالا برویم. با توجه به اینکه هواداران هم خیلی آمده بودند و استادیوم پر بود احساس می‌کردم نتوانستیم خواسته‌هایشان را برآورده کنیم.